Trivento Golden Reserve dubbelt prisad i Descorchados

Trivento Golden Reserve dubbelt prisad i Descorchados

Triventos vinmakare Germán Di Césare blev dubbelt belönad i senaste upplagan av Descorchados, Sydamerikas mest välrenommerade vinguide. Både Trivento Golden Reserve Malbec 2015 och Trivento Golden Reserve Cabernet Sauvignon 2015 fick toppbetyget 92 poäng.

Trivento Golden Reserve Cabernet Sauvignon är ett rikt och fylligt vin med mogna, välintegrerade tanniner och balanserad ekfatskaraktär. Doft och smak bjuder på mörk frukt med inslag av torkade plommon, kryddnejlika och eucalyptus. Perfekt till en köttbit med ugnsrostad potatis och en god sås.
Art.nr.: 2207
Se här vilka av Systembolagets butiker som säljer vinet.
Ladda ner produktblad.

Trivento Golden Reserve Malbec är ett komplext och personligt vin med en fruktig doft av röda bär så som plommon och körsbär samt en touch av ekfat. Smaken är len och djup med en lång härlig eftersmak. Passar fint till rätter på vilt- och nötkött, till exempel en boeuf bourguignon.
Art.nr.: 72970
Beställ vinet här.
Ladda ner produktblad.

Båda vinerna har sitt ursprung i Argentinas främsta rödvinsdistrikt, Mendoza. Här, vid Andernas östsluttning, är luften torr och soltimmarna många. Vingårdarna präglas av tre starka vindar som årligen sveper in över området och erbjuder svalka samt skydd från ohyra. Sammantaget utgör detta optimala förutsättningar för långsamt mognande blå druvor som Malbec och Cabernet Sauvignon.

Triventos vinmakare Germán Di Césare har arbetat på vineriet sedan 2002. Han brinner för den lokala kulturen och är – förutom vinmakare och skicklig kock – även folksångare och dansare.