Nyhet! Viña Maipo Sauvignon Blanc på box

Nyhet! Viña Maipo Sauvignon Blanc på box

Lagom till sommarens alla festligheter, bufféer och fräscha sallader lanseras nu ett tillskott i Viña Maipo-familjen, en Sauvignon Blanc på 300 cl bag-in-box.

Viña Maipo Sauvignon Blanc är ett friskt, fruktigt och välbalanserat vin med doft och smak av tropisk frukt, krusbär och citrus. Det ultimata prat- och mingelvinet som passar lika bra att avnjutas som det är, till lättare fisk- och kycklingrätter eller som aperitif.

Vinet kommer att finnas i Systembolagets ordinarie sortiment från och med 1 juni.

Artikel.nr: 2931
Årgång: 2015
Volym: 300 cl
Druvsort: 100 % Sauvignon Blanc
Alk.halt: 11,5%
Sockerhalt (g/l): 4,01
Syra (g/l): 6,23

Se HÄR i vilka butiker du kan hitta Viña Maipo Sauvignon Blanc.

Viña Maipo grundades 1948 i Maipodalen, det äldsta vinodlingsområdet i Chile. I Sverige har vinhusets Cabernet Sauvignon funnits sedan 1996 och därefter har produktportföljen utökats med både en Chardonnay och en Carmenere.

"Viña Maipos viner kännetecknas av sin rättframma fruktighet och är lätta att tycka om" säger produktchef Hanna Löfgren på VCT Sweden. "Det känns roligt att nu kunna utöka familjen med en frisk och aromatisk Sauvignon Blanc, särskilt eftersom den stilen blir allt mer uppskattad i Sverige."

Är du intresserad av mer information kontakta Hanna Löfgren på hanna.lofgren@vctsweden.com

VCT Sweden, dotterbolag till chilenska Concha y Toro S.A grundades i januari 2009. Concha y Toro S.A är Sydamerikas största exportföretag av vin och världens sjätte största vinproducent. Med ett helhjärtat fokus på viner från Sydamerika och USA erbjuder vi ett brett sortiment från bland annat Casillero del Diablo, Trio, Sunrise, Viña Maipo och Trivento. Vi erbjuder även ekologiska viner från Emiliana i Chile och Bonterra i Kalifornien.