Sunrise viner certifieras av Green-e

Sunrise viner certifieras av Green-e

Sunrise viner produceras med 100 % förnybar energi, vilket man nu väljer att visualisera på framsidesetiketten. Sunrise viner är certifierade genom Green-e®, en globalt ledande aktör inom certifiering av förnybar energi.

Green-e® möjliggör för företag att på ett tryggt sätt upphandla förnybar energi och underlättar samtidigt för konsumenter att göra hållbara val. En Green-e® logotyp indikerar att den energi som har använts för att ta fram en produkt till 100 % har kompenserats, antingen genom att förnybar energi används på den egna produktionsplatsen och/eller genom uppköp av förnybar energi.

Förutom de solceller som finns där Sunrise viner produceras, köper producenten förnybara energicertifikat (REC) för solenergi. Solcellerna på den egna anläggningen, tillsammans med de förnybara energicertifikaten, kompenserar 100 % av den energi som används för att producera Sunrise viner. Läs gärna mer om Green-e här och I-REC här.

Om Sunrise

Sunrises viner har funnits till försäljning i Sverige i mer än 20 år och idag finns tre olika viner till försäljning i Systembolagets butiker runt om i landet

Sunrise mjuka och fruktiga stil är lätt att tycka om och därmed ett säkert kort på minglet eller till buffén. Sunrise är också ett utmärkt husvin, det vita vinet passar till exempel fint till ugnsbakad kyckling eller lax och de röda vinerna gör sig bra till en hembakad pizza eller krämig pasta.

Sunrise Chardonnay, art. 6656, 65 kr (75 cl)
Sunrise Merlot, art. 6519, 69 kr (75 cl)
Sunrise Cabernet Sauvignon, art. 6676, 69 kr (75 cl), 25 kr (25 cl)

Besök Systembolagets hemsida för att se om vinerna finns i just din butik!

VCT Sweden AB är ett dotterbolag till chilenska Concha y Toro S.A., en av Sydamerikas största-, och världens femte största vinproducent. VCT Sweden grundades 2009 och har kommit att bli en av Sveriges största vinimportörer. Med ett helhjärtat fokus på viner från Chile, Argentina, Sydafrika och USA erbjuder vi ett brett sortiment av viner för alla tillfällen. Våra viner hittar du främst på Systembolaget men även på ett flertal restauranger runt om i landet.