Världens Mest Beundrade Vinvarumärke 2013

Vi kan med stolthet meddela att Concha y Toro för tredje året i rad har fått utmärkelsen “World´s Most Admired Wine Brand" av den prestigefulla brittiska tidningen Drinks International.

I juryn medverkar olika internationella branschexperter så som Masters of Wines, vinproducenter, vinskribenter, analytiker etc. Omröstningen sker oberoende och anonymt där jurydeltagarna röstar på vilka de anser är de sex mest beundrade vinvarumärkerna utifrån följande kriterier:

• Kvaliteten på vinerna ska vara jämn eller bli bättre för varje år
• Regionen eller ursprungslandet ska återspeglas i vinerna
• Vinerna ska svara på kundernas efterfrågan
• Förpackningar samt distributionen skall vara framgångsrik
• Vinerna ska vara uppskattade av en bred demografisk grupp

För att läsa pressreleasen i sin helhet, klicka på PDF-dokumentet nedan.