Vackra kulörer och klok förvaring när Vedum släpper sina nyheter för tvättstugan

Äntligen ett praktiskt arbetsrum att trivas i! Intresset för en genomtänkt och vackert inredd tvättstuga är stort. Hos svenska Vedum har rummet fått extra mycket kärlek i år. Flera nya kulörer flyttar in i tvättstugan, och en helt ny miljö med luckan Alice presenteras. Dessutom blir de personliga valen fler.

Familjeföretaget Vedum har Sveriges mest kompletta sortiment för kök, badrum och förvaring. Nu utökas sortimentet med fler möjligheter för ett av hemmets viktigaste arbetsrum, tvättstugan. Här ligger fokus på smart förvaring, generösa arbetsytor och genomtänkta lösningar. Men också på den flexibilitet som präglar det moderna hemmet.

– Vi tror på att hitta lösningar för att göra tvättstugan till ett flexibelt och användbart rum. Då måste det vara både trivsamt och genomtänkt. Givetvis vill vi göra det smidigt och enkelt att utföra vardagens sysslor, men det finns inget som säger att tvättstugan måste vara trist och omysig bara för att den är praktisk. I den tvättstugemiljö som vi lanserar är det trevligt att vara, samtidigt som massor av kloka lösningar ryms på liten yta, säger Jenny Andersson, designansvarig på Vedum.

Vedum presenterar en helt ny miljö för tvättstugan med en varmgrå variant av luckan Alice, som släpptes i samband med 100-årsfirandet för två år sedan. Här har smarta lösningar för klädvård kombinerats med en skrivbordsplats för hemarbete, läxläsning eller varför inte en symaskin. Tvättmaskin och torktumlare är placerade i en ergonomisk arbetshöjd, och avställningsytorna är många.

Några fler nyheter till tvättstugan lanseras också. Bland annat så hittar fler av Vedums kulörer in i tvättstugan. Sandbeige, betonggrå, varmgrå och grå. Sortimentet uppdateras också med laminatbänkskivor i fem nya varianter och DUO-fronter för den som längtar efter ett linjerat och stilrent uttryck. För att ytterligare möjliggöra för den som vill inreda sin personliga tvättstuga presenterar Vedum alternativ med lösa skåp, istället för paketlösningar.