Veg Techs allt- i- ett modul Hydropack® Sedum-ört-gräs odlas med biokol.

Blogginlägg -

​En skön grön nyhet! Växtsystem 🌿 odlad med BIOKOL, nu även för branta taklutningar.

Veg Techs nya systemlösning för tak, Hydropack® Sedum-ört-gräs är en allt-i-ett modul med klicksystem för enkel och smart montering med inbyggd vattenreserv. Systemet är konstruerat för att kunna monteras på taklutningar upp till 45°. Med ett 20-tal olika arter med sedum, örter och gräs kommer taket att få ett ängsliknande utseende.

Hydropack® Sedum-ört-gräs är ett multifunktionellt system som fördröjer dagvatten, temperaturutjämnar byggnaden & gynnar den biologiska mångfalden.

Vi kommer att odla Hydropack® Sedum-ört-gräs med biokol som har flera goda egenskaper för både vattenhållning och tillväxt. Biokol behåller sina egenskaper i mer än 1000 år och gynnar även nyttiga och viktiga mikroorganismer.

FÖRDELAR:
Hydropack® gröna ta Hög vattenhållande kapacitet - Systemet har hög vattenhållande förmåga upp till 45 liter/m²

Hydropack® gröna ta Klimatpositivt med biokol -Tåligare växter & minskar mängden koldioxid i atmosfären

Hydropack® gröna ta 100% återvunnen HDPE-plast - Välbeprövat material med låg miljörisk. Stabil konstruktion och lång livslängd

Hydropack® gröna ta 20-tal arter - Hög artrikedom & biodiversitet. Bra för fauna, människor och miljö

Hydropack® gröna ta Stabilt och säkert - Klicksystem motverkar förflyttning och minimerar vindfång

Hydropack® gröna ta Flyttbara moduler - Lätt att utföra service på takytor utan att skada vegetationen

Hydropack® gröna ta Tätskikt/Rotskydd - Monteras direkt på ett tätskikt/rotskydd godkänt enligt: SS-EN 13948
(se: gronatakhandboken.se)

Läs mer om Hydropack® på hemsidan »