Vi söker byggingenjör/kalkylator

Byggingenjör/kalkylator

Om företaget
Veg Tech AB är Nordens ledande leverantör av vegetationsteknik. I mer än 30 år har vi försett byggnader och städer med multifunktionella växtsystem som bidrar med fördröjning av dagvattnet, förbättrar vattenkvalitet och gynnar den biologiska mångfalden. Vi erbjuder gröna lösningar som skapar levande städer för tak, innergårdar & takträdgårdar, vatten- och markmiljöer, grönskande fasader mm.
Huvudkontor finns i Vislanda, omsätter ca 122 Mkr med dotterbolag i Danmark och Norge. Vi är idag ett 45-tal medarbetare. Säljkontor finns även i Stockholm, Göteborg, Helsingborg.

Arbetsuppgifter
Har du goda kunskaper att läsa ritningar, har ett öga för byggnadsutformning samt gillar att arbeta med siffror?
Som kalkylator arbetar du med systemlösningar för Gröna tak och Gröna fasader. Du fungerar som back-office och stöd åt våra säljare i Norden, främst Sverige. Utifrån kundens ritningsunderlag mängdar och räknar du hur mycket material som går åt till respektive projekt. Detta görs bland annat genom att beräkna ytor och välja den bästa systemlösningen av tak- eller fasadsystem. Du kommer också att utföra kostnadsberäkningar avseende material till projekten.

Profil
Vi söker dig som är gymnasieingenjör alternativt har en vidareutbildning inom bygg eller teknik. Du besitter goda kunskaper inom ritningsförståelse där du har en förmåga att lokalisera och bedöma utformning av byggnader utifrån underlaget. För att lyckas i rollen har du goda kunskaper i Excel som fungerar som ett dagligt verktyg.

Som person är du strukturerad och noggrann samt har ett öga för detaljer. Du gillar problemlösningar och att hitta genomförbara och lönsamma lösningar. Du är flexibel och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter då tempot kan vara högt i perioder. Du gillar att arbeta i en serviceinriktad roll där det krävs att du är kommunikativ gentemot din omgivning. Du har goda kunskaper i svenska.

Veg Tech befinner sig i en expansiv fas med en mycket spännande utveckling och vi kan i detta uppdrag erbjuda dig en viktig och betydande roll i vårt försäljningsteam där det finns möjligheter att utvecklas i din roll.

Heltid
Placeringsort är på huvudkontoret i Vislanda, alternativt på något av försäljningskontoren i Stockholm, Göteborg eller Helsingborg.

Så ansöker du:
Sista dag att ansöka är fredagen den 13 juli 2018
Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan
Eventuella frågor kring tjänsten besvaras av:
Johan Söderqvist, 070-457 43 61. E-post: jso@vegtech.se

Du söker ovannämnda tjänst genom att maila CV och ett personligt brev till jso@vegtech.se