Bengt-Erik Karlberg, VD för Veg Tech

Nordic Waterproofings förvärv av Veg Tech AB är genomfört

Nordic Waterproofing Group (STO:NWG.ST) har idag genomfört förvärvet av en av de ledande aktörerna inom vegetationsteknik i Norden – Veg Tech – i enlighet med vad som kommunicerades den 19 april 2018. Nordic Waterproofing har inledningsvis förvärvat 83 procent av aktierna, och har samtidigt avgivit ett bud avseende resterande aktier till samma pris per aktie som huvudförvärvet.

Veg Tech grundades 1987 i Vislanda och har under 30 år hjälpt sina kunder att skapa grönare och mer naturliga omgivningar. Bolaget erbjuder gröna lösningar som skapar levande och hållbara städer för tak, innergårdar & takträdgårdar, vatten- och markmiljöer, grönskande fasader mm, och är idag en ledande leverantör till byggföretag, fastighetsägare och offentlig sektor. Med ett brett sortiment av högklassiga växtprodukter inom exempelvis gröna tak, fasadgrönska, gröna innergårdar och vattenrening förses kunder i hela Norden.

"Genom förvärvet av Veg Tech demonstrerar och stärker Nordic Waterproofing sitt engagemang för hållbara och miljöeffektiva lösningar för byggbranschen" säger Martin Ellis, VD och koncernchef för Nordic Waterproofing. ”Det är med stor glädje jag välkomnar våra nya kollegor till Nordic Waterproofing”, fortsätter Martin Ellis.

Nordic Waterproofing Holding A/S svenska dotterbolag Nordic Waterproofing Group AB har idag förvärvat 83 procent av aktierna i Veg Tech AB. Vidare har Nordic Waterproofing lämnat ett bud riktat till övriga aktieägare avseende förvärv av resterande aktier till samma pris per aktie, vilket beräknas genomföras under andra halvåret 2018. Förvärvet bedöms få en positiv effekt på Nordic Waterproofings resultat per aktie under andra halvåret 2018.

Denna information lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 juli 2018, kl. 15:15 CEST.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Olin, CFO och investerarrelationer

E-post: jonas.olin@nordicwaterproofing.com

Nordic Waterproofing i korthet

Nordic Waterproofing en av de ledande aktörerna på tätskiktsmarknaden i Nordeuropa. Bolaget erbjuder högkvalitativa produkter och lösningar för taktätskikt i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Belgien, Nederländerna, Polen, Storbritannien och Tyskland. Nordic Waterproofing tillhandahåller även installationstjänster genom helägda dotterbolag i Finland och genom delägda franchisebolag i Danmark. Nordic Waterproofing marknadsför sina produkter och lösningar under varumärken med mångårig historia, varav de flesta tillhör de mest etablerade och välkända varumärkena för tätskikt på sina respektive marknader, exempelvis Mataki, Trebolit, Phønix Tag Materialer, Kerabit, Nortett, SealEco, SPT-Painting, Taasinge Elementer, RVT och Veg Tech. Nordic Waterproofing Holding A/S är noterat i Mid Cap-segmentet på Nasdaq Stockholm med kortnamn NWG. Mer information om Nordic Waterproofing finns på www.nordicwaterproofing.com

Veg Tech i korthet

Veg Tech AB är marknadsledande leverantör av vegetationsteknik i Norden och har under mer än trettio år utvecklat produkter och systemlösningar som bidrar till nya möjligheter till grönt och hållbart byggande. Företaget erbjuder produkter inom områdena gröna tak, gröna gårdar och bjälklag, naturligt dagvatten, parker och landskap men även vegetation för trafikmiljöer. All odling sker vid egna odlingar i Småland, i södra Sverige. Försäljning sker i hela Norden med kontor i Vislanda, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Köpenhamn och Oslo samt med återförsäljare i Finland. Företaget omsatte 122 MSEK under 2017 och sysselsatte 43 medarbetare. Mer information om Veg Tech finns på www.vegtech.se

Under 30 års tid har vi på Veg Tech odlat och utvecklat olika system för att skapa stadsgrönska i hela Norden. Veg Tech erbjuder även kompletta systemlösningar för tak- och fasadvegetation, gröna innergårdar, erosionsskydd och vattenrening. Den största delen av produktionen sker i egna odlingar i Småland.