Visionsbild: Karavan Landskap

Urbangreen presenterar stolt sitt senaste projekt – Mästerhusets takpark i Stockholm

Urbangreen är glada över att ha fått förtroendet av Pembroke att agera som totalentreprenör för detta fantastiska projekt. Genom att vi har tagit oss an denna roll har vi kunnat styra hela projektet från början till slut.

Bra samarbete med våra duktiga partners har bidragit till att vi kunnat skapa en unik takpark som verkligen står ut i mängden. Vi är övertygade om att resultatet kommer att tala för sig själv!

Takparken består bland annat av planteringar av olika slag, trätrall, återanvända granitplattor, paviljong, pergola, en bar, en yogaplats och många ytor för events, lunch, fika eller annat häng. Hyresgästerna kommer kunna njuta av en dynamisk takpark med 360-graders utsikt över Stockholm.

” Det finns många wow faktorer; paviljonger, baren, trädäcket i thermoask. Ja, det finns väldigt många vackra och genomtänkta element. Jag tycker det är den mest extrema takparken vi hittills byggt både i utförande och material!” säger Jens, konsult och säljare på Urbangreen.

”Detta är ett unikt läge med en spektakulär vy över hela Stockholm. Själva takparken har en smart rumslighet som både ger möjlighet till avskildhet och att samlas i större grupper. Dessutom kan man välja sol eller skugga, ute eller inne. Och som vanligt när det gäller takparker så infinner sig här ett skönt lugn - ostört från stadens ljud och trafik.” Louise entreprenadchef på Urbangreen.

Kort fakta:
Kund: Pembroke Real Estate
Arkitekt: Marge Arkitekter AB
Landskapsarkitekt: Karavan Landskap AB
Totalentreprenör: Urbangreen
Byggperiod: september 2022 – mitten av maj 2023
Plats: Stockholm
Endast tillgänglig för hyresgäster i byggnaden.