Vårt nya projekt –  Klamparen Stockholm

Vårt nya projekt – Klamparen Stockholm

Vårt senaste projekt är nu igångsatt i Stockholm. Det är en takpark på 650 m2 med en umgängesyta samt 1200 m2 sedum.

Takparken består av 650 m2 trall med pergola och sittytor. Växtbäddarna är integrerade med pergolan och en ny-designad bänk. Det går växtbäddar runt det södra ovala trapphuset, som avslutas med en sitt-bänk som följer trapphusets kontur. Under en mindre pergola finns en köksbänk i granit med integrerad vask och blandare. Köksbänken är designad för att kunna rymma catering-vagnar för event. Vi har tagit fram nya bänkar, sitt-konsoler, pergola och växtkärl till projektet. Det är en ”One of a kind” takpark som byggs!
säger Jens Clausén, Försäljning taklandskap Sthlm och norr

Läs hela intervjun med Jens här!

Kort fakta

Namn: Klamparen

Plats: Stockholm

Upphovsman: Johan Paju