Nominerad till MegAwards

Idag, den 13 februari 2015 presenterades de nominerade till MegAwards 2015. En av dem är Verbums VD Henriette Zeuchner som är en av initiativtagarna till den digitala tjänsten Verbum Novum.

Juryns motivering lyder:

”Henriette Zeuchner är en innovatör som brutit ny mark i medielandskapet gång på gång. Med tjänsten Verbum Novum driver hon idag en av de snabbaste digitala omvandlingarna av ett svenskt mediebolag. Hon står för en inspirerande tjänsteutveckling som ligger nära läsarna och ett tydligt värdeskapande såväl för målgruppen som för mediebranschen.”

Verbum Novum är ett digitalt gudstjänstverktyg som riktar sig till medarbetare i Svenska kyrkan för att förbättra och förenkla förberedelsearbetet inför gudstjänsten. Verbum har publicerat produkter och tjänster till Svenska kyrkan sedan 1911 och satsar nu på att möta behovet av ett digitalt arbetsverktyg.