Unik lösning för e- handel på Internet Expo and Digital Marketing 2011

Nu finns möjlighet till personlig hjälp direkt på nätet. På easyFairs Internet Expo and Digital Marketing 2011 den 16-17 mars presenteras Vergic Engage, en ny unik kundservicelösning som innebär framtiden för e- handel och service online.

Att erbjudas hjälp av en expedit när man kört fast i sitt köp, eller att av en handläggare få hjälp att fylla i blanketter, har hitintills varit en möjlighet förunnat fysiska butiker och kontor. Nu presenteras Vergic Engage, en lösning där företag kan jobba online med kundkontakten. Genom interaktiva och visuella funktioner kan besökarna på webben erbjudas personlig service under en session som liknar ett möte i verkliga livet.

- Många företag har ett stort antal besökare på sina hemsidor, som mer eller mindre lämnas åt sitt öde. I en vanlig butik skulle man aldrig ignorera besökarna utan erbjuda hjälp till de som ser frågande ut, säger Alexander Lunde, grundare och VD på innovationsföretaget Vergic.

Kundservice kan alltså uppfatta vilka kunder som är i behov av vägledning och anpassa informationen efter individen. Kommunikationen sker via text men också ljud och video. I samtalet kan kundservice skräddarsy sidor åt kunden, föreslå och demonstrera produkter, samt guida genom innehållet på siten. Kundservice har också möjlighet att visa kompletterande stöddokument och assistera vid ifyllning av blanketter.

- Det uppstår ett större behov att vårda kundrelationerna på nätet, och därför krävs mycket mer än en vanlig chatlösning, förklarar Alexander Lunde. Företag vill ge sina besökare en positiv kundupplevelse, som är personlig och inte bara anpassad för den stora massan.

Lösningen fungerar med de vanligaste versionerna av webbläsare och operativsystem. Vergic Engage är tryggt och ligger bakom hemsidans säkerhetslösningar. Ingen installation krävs från kunden eller från företaget.

- Det ska vara enkelt. Vergic Engage är en idealisk kombination av  traditionell kundservice, ett fysiskt möte och Internet, avslutar Alexander Lunde.