Securitas Direct och DEKK Partner tecknar ramavtal

105 DEKK Partner-anslutna verkstäder i Sverige är först med att kunna ansluta sig till ramavtalet. DEKK Partner valde Securitas Direct för att flera verkstäder redan har avtal och det är ett välkänt varumärke. Båda företagen finns representerade i hela landet. Då DEKK Partner och Securitas Direct finns i Sverige, Norge och Finland finns möjlighet att teckna avtal för samtliga medlemmar i dessa länder. Det kan ge över 240 avtal.

Lasse Szücs på DEKK Partner är glad över att kunnat teckna ett fördelaktigt avtal för medlemsverkstäderna.
- Det är bättre att våra medlemmar har samma leverantör, än att alla har olika. Dessutom har vi kunnat teckna ett avtal som är prismässigt förmånligt för våra medlemmar.

Christer Johansson på Securitas Direct ser flera fördelar med ett ramavtal.
- Förutom ett förmånligt avtal kan vi erbjuda rapporter på incidenter och en kontroll på händelser på de olika anläggningarna. Att ha en kontaktperson som känner kunden och deras behov är ytterligare en fördel.

Verkstäderna beslutar själva i vilken takt de utnyttjar det nya avtalet. Men både Lasse Szücs och Christer Johansson hoppas att de utnyttjar möjligheten så snart som möjligt.