PELA bänkblästerskåp med väl tilltagna innermått lämpar sig väl för alla projekt i garage och hobbyverkstad.

Superbra bänkblästerskåp till garage och verkstad – hos Verktygsboden

Oavsett projekt så finns det vissa saker som alltid är superbra att ha i garage och hobbyverkstad. Blästerskåpet är ett av dem.

Fördelarna med ett blästerskåp är många. Man slipper damm och stänk och blästermedlet kan användas om igen. Och att ha ett blästerskåp nära till hands underlättar mycket i arbetet – när något behöver rengöras är det bara att lägga det i skåpet och ge det en omgång med blästerpistolen.

PELA blästerskåp från Verktygsboden är ett rymligt blästerskåp av bänkmodell som erbjuder en mycket effektiv blästring med exempelvis sand, aluminium och glas. Skåpet levereras med handskar, blästerpistol och belysning. Blästerskåpet har en transparent siktruta av kraftigt plexiglas och till siktrutan medföljer skyddsfilm.

PELA blästerskåp, bänkmodell