VH assistans utmanar med ny ledning

DYNAMISK TRIO. VH assistans byter ledning. Ny VD blir Agnetha Wiklund-Helén, och ny arbetande styrelseordförande advokat Mathias Blomberg, landets främsta expert på personlig assistans. Han kommer närmast från CJ advokatbyrå. Ägaren Veronica Hedenmark fortsätter sitt arbete i företagsledningen. Foto: BJÖRN WANHATALO

Det rikstäckande företaget VH assistans, landets enda familjeägda företag inom personlig assistans, får ny ledning.

Agnetha Wiklund-Helén, tidigare kommunikationschef på företaget, är utsedd till ny VD.

Advokat Mathias Blomberg, landets främsta juridiska expert inom personlig assistans, blir ny arbetande styrelseordförande.

-       Jag tycker det är fantastiskt roligt att få möjlighet att arbeta med så kompetenta personer och stärka vårt varumärke. Vi kommer nu att kunna svara för en ännu bättre personlig assistans och service till våra kunder och assistenter, säger Veronica Hedenmark, ägare till VH assistans.

-       Jag tycker att VH assistans är ett fantastiskt företag, och jag är oerhört glad över att ha fått ägarfamiljens förtroende som ny VD. Min absoluta målsättning är att vi ska fortsätta vara branschledande när det gäller visionärt tänkande och personligt anpassad assistans.  Vi har precis inlett ett utvecklingsarbete som kommer att ge avtryck i hela branschen, säger Agnetha Wiklund-Helén, ny VD.

-       Uppdraget känns som otroligt stimulerande för mig, och jag ser fram emot att vara med och leda VH assistans i de förändringar som branschen står inför. Det känns också roligt att få arbeta direkt i verksamheten, säger advokat Mathias Blomberg, ny arbetande styrelseordförande.

VH assistans startades hemma vid köksbordet i Sundborn av Veronica Hedenmark när Försäkringskassan ville förtidspensionera henne som 19-åring. Idag har VH assistans vuxit till det femte största företaget inom personlig assistans med 900 anställda över hela landet, och är det enda familjeägda, då övriga större bolag till övervägande del ägs av utländska investmentbolag.

Presskonferens kommer hållas 29 juli kl 13.00 på VH assistans kontor i Umeå, Vasagatan 6.

För mer information och kommentarer ring:

Veronica Hedenmark, 070-398 29 29

Läs mer om VH assistans på:

www.vhassistans.se

• veronica hedemark
  • presskonferens
  • assistansuppropet

VH assistans grundades av Veronica Hedenmark 1997, vi har 13 års erfarenhet av att arbeta för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder. Idag är vi mer än 800 medarbetare från Kiruna i norr till Ystad i söder. VH assistans har tre olika delar. VH assistans, VH Kids och VH Action. VH assistans för alla med höga krav på sin assistans. VH kids, för barn med funktionshinder, deras syskon och kompisar. VH action, personlig assistans med attityd för unga vuxna med funktionshinder. Vi anordnar även skidresor, bad- och solresor samt sommarkollon varje år, och man behöver inte vara kund hos oss för att delta.