Dans, dressyr och roller derby – allt detta i nya säsongen av Tejbz testar saker

Första säsongen av Tejbz testar saker gick snabbt upp bland de mest tittade svenska serierna på Viaplay. Idag har uppföljaren ”Tejbz testar saker på D” premiär på Viaplay.

Tejbz – en av Sveriges största YouTube-stjärnor fick i våras ett varmt välkomnande av Viaplays tittare. Nu kommer säsong två, ”Tejbz testar saker på D” med ett avsnitt per dag, tillgängliga på Viaplays plattformar.

- I den här säsongen har jag verkligen fått testa på saker som jag har drömt om att göra. Köra gokart, testa roller derby och dansa med vackra Sigrid, säger Tobias Öjerfalk.

I fem avsnitt, producerade för Viaplay, får tittarna se Tejbz testa roller derby, lära sig dansa med Sigrid Bernson från Let`s Dance och köra gokart med tjejerna från Timotei och testa Dojo. Utmanande bilder på Carola kommer att diskuteras med en ångestfylld Kjell Eriksson som också äventyrar sina manliga juveler på hästryggen. Löpande under säsongen ger även relationsgurun Eva Rusz Tejbz användbara tips om hur man dejtar framgångsrikt.

- Vi tycker om att arbeta på nya sätt och att interagera med tittarna, där de får ge förslag på vad Tejbz ska testa i programmet, säger Janna Winroth, landchef på Viaplay.

Tobias Öjerfalk, Tejbz, är välkänd för sin YouTube-kanal där han 2009 började med att kommentera TV-spelande. På fyra år har han uppnått 95 miljoner visningar och över 531 000 YouTube-prenumeranter. Tobias tog steget in i TV-branschen ihop med Viaplay tidigare i år och har sedan dess satsat på sin karriär tillsammans med Splay - Sveriges första YouTube-nätverk.

För mer information om Viaplay: viaplay.se
För mer information om Tejbz: tejbz.com