Se Zlatan i 3D mot sitt gamla lag

Onsdagen den 23 november visar Viasat Milan– Barcelona i 3D. Intresset för Champions League-mötet mellan giganterna har knappast blivit mindre efter Zlatan Ibrahimovic släppte sin självbiografi.

Milan och Barcelona gör upp om förstaplatsen i sin Champions League-grupp, och stormötet är stjärnspäckat. Barcelonas lille storspelare Lionel Messi leder skytteligan på fem mål, och Zlatan ligger strax efter med tre.

Zlatan har efter sin exit från Barcelona varit starkt kritisk till framför allt klubbens tränare Pep Guardiola. Nu ställs de båda öga mot öga, på svenskens nya hemmaplan San Siro, och kampen visas av Viasat i 3D.

”Det är extra roligt att kunna erbjuda våra kunder stormatcher som den mellan Milan och Barcelona i 3D. Sportevenemang ges en fantastisk känsla med 3D, det blir en riktigt häftig upplevelse. Vi tror att 3D-sändningar kommer bli en allt viktigare del av erbjudandet i framtiden och därför arbetar vi med att öka vårt utbud av både sport och filmer i 3D hela tiden.”, säger Hans Skarplöth, VD Viasat Norden.

Sedan Viasats lansering av 3D-TV i december 2010 i samarbete med Samsung, ökar utbudet av sportevenemang i 3D kontinuerligt. Viasat blev till exempel först i Sverige att erbjuda en 3D-tjänst med direktsänd sport och film - tillgängligt på Viaplay via digitalboxen. Under året som gått har Viasat kunnat erbjuda mängder av sportevenemang i 3D, bland annat har man visat matcher från Premier League, Champions League, NHL och golf från PGA Touren.

För att se på 3D TV från Viasat behöver du:

- En 3D-TV och 3D-glasögon

- För att se just sport i 3D behöver du även en box som kan ta emot HD sändningar samt ett abonnemang på film och sportpaketet. När du ska se sport hittar du tjänsten Viasat 3D på plats 45 i EPGn.

- För att hyra 3D-film från Videobutiken behöver du en inspelningsbar Viasat-box (Pace 850, 855 och 865).

• champions league
  • 3d-tv
  • zlatan
  • zlatan ibrahimovic

Viasat Sverige ingår i Modern Times Group MTGAB, det internationella mediebolag med den största geografiska spridningen av TV-verksamhet i Europa. MTGs Viasat Broadcasting driver 28 fri-TV-kanaler i elva länder, och 38 betal-TV-kanaler i 32 länder. Betal-TV-kanalerna distribueras på Viasats egna satellit-TV-plattform i nio länder, samt via tredjeparts TV-nätverk (inklusive kabel- satellit och IPTV-nätverk), samt över öppna internet. Dessa fri- och betal-TV-kanaler och betal-TV-plattformar har totalt 125 miljoner tittare i 33 länder. MTG är även den största aktieägaren i Rysslands ledande oberoende TV-nätverk (CTC Media – Nasdaq: CTCM).

Modern Times Group är ett tillväxtföretag och redovisade en försäljning på 13,1 miljarder kronor, samt ett rörelseresultat på 2,4 miljarder kronor för helåret 2010. MTGs A och B-aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms Large Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

Viasat Broadcasting underhåller människor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ungern, Tjeckien, Bulgarien, Makedonien, Ghana, Ryssland, Polen, Rumänien, Vitryssland, Moldavien, Georgien, Ukraina, Kazakstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Armenien, Azerbaijan, Slovakien, Slovenien, Serbien, Montenegro, Kroatien, Bosnien och Hercegovina, Kenya, Nigeria och USA.