Viasat och iTux tecknar avtal

Idag tillkännages att iTUX och Viasat har tecknat ett avtal som innebär att Viasat kommer erbjuda kunder i iTUX nät möjlighet att köpa tv, bredband och telefoni via bolaget.  Initialt kommer kunder anslutna till iTUX nät i Kopparstaden, Falun samt Framtidens Bredband och iTUX Göteborg att kunna välja även Viasat som leverantör.

- Vi vill nå så många som möjligt med vårt stora utbud av tjänster, och det är oerhört kul att komma överens med iTUX på detta vis. Vår målsättning är att göra utbudet tillgängligt till så många som möjligt så att sund konkurrens kan råda, och detta avtal är ett stort steg i rätt riktning” säger Jonas Karlén, VD Viasat Sverige.

Som kommunikationsoperatör säkerställer iTUX ett brett utbud av tjänster såsom TV, telefoni och bredband för nätägare eller fastighetsägare så att boende kan välja mellan de olika tjänsteleverantörerna och deras utbud.  iTUX ger tjänsteleverantörerna likvärdiga, marknadsmässiga villkor vilket skapar en sund konkurrens till fördel för konsumenten. Sedan tidigare levererar bland annat Tele2, Canal Digital, Com Hem, Bahnhof, Bredband2, Alltele och Serverado tjänster i iTUX bredbandsnät .

- Vi är måna om att behålla vår position som den kommunikationsoperatör som erbjuder hela Sverige öppna nät på riktig, säger Christer Andersson, VD på iTUX. Därför är vi glada över att Viasat med sitt starka utbud nu valt att erbjuda sina tjänster i våra bredbandsnät för att ge kunderna ännu större valmöjligheter.

För ytterligare information till journalister, vänligen kontakta:
Christian Wictorin, Marknadschef, iTUX, tel: 073 353 79 44. E-post: christian.wictorin@itux.se

Om iTUX
iTUX är den kommunikationsoperatör som erbjuder hela Sverige öppna nät på riktigt. Vår idé är att erbjuda maximal valfrihet där kunderna kan välja bland de allra främsta tjänsteleverantörerna inom TV, bredband och telefoni. Vi arbetar med samma avtal för alla leverantörer och med en total öppenhet mot alla. TUX ägs av BC Partners och ingår som ett fristående bolag i Com Hem koncernen. Tack vare en stark finansiell ägare står vi väl rustade både idag och i framtiden. Vår självklara ambition är att vara marknadsledande och driva utvecklingen inom öppna nät.

• itux
  • stadsnät