​Tillbaka till vardagen

Så var då årets semester över. De flesta av oss hade en sommar som lämnade en del övrigt att önska när det gäller vädret. Själv satt jag i en segelbåt i Blekinge skärgård och konstaterade att vi hade 14 grader i vattnet. Några havsdopp i solnedgången blev det inte tal om. Men efter att ändå fått andas havsluft och fått fri sikt ut mot horisonten under ett par veckor så kändes det helt okej att komma tillbaka till arbetet.

Medan vi hade semester hände det också ganska mycket på Campus. Flyttlådorna packades och packades upp, inte bara av studenter, utan den sista företagshyresgästen lämnade kvarteret Forskaren. Nya butikslokaler öppnades i Hus B för de som behövde lämna byggnaden vi sålt.

Videums eget nya kontor, Hus Echo, fick lite problem med markförhållandena och vi sitter nu utspridda i tillfälliga lokaler fram till dess att det nya kontoret blir klart. Suck, kan man tänka när det inte flyter som man tänkt sig. Men vi kan istället välja att se det som att Videums tillfälliga kontor ger oss fler perspektiv på hur det är att vara hyresgäst hos oss. Det är bra. För ju bättre vi känner varandra i vardagen, ju lättare har vi att diskutera och förstå varandras behov när det är dags för förhandling.

Byggförseningen drabbar er hyresgäster genom att konferenskapaciteten blir begränsad fram tills Hus Echo färdigställts. Vi hoppas det inte ställer till det för mycket för er och att även ni kan se fram emot de nya konferensrummen i början av nästa år. Tills dess hoppas vi att ni flitigt nyttjar grupprummen där det under sommaren påbörjats en översyn med upprustning och uppfräschning.

Min vardag framöver är, förutom ovan nämnda planer, fylld av spännande projekt som Teknikens Hus, Hus Charlie och en större markförsäljning. Alla med rätt riktning på utvecklingen av Videum och Videum Science Park. Så det är med entusiasm och ödmjukhet inför arbetsmängden i uppgifterna jag ser arbetsvardagen framöver. Och jag vågar nog påstå att jag kommer att se fram emot nästa års semester. 14 grader i vattnet eller inte kommer inte att spela någon roll.

Patrik Hjelm, fastighetschef