Carl-Johan Örnberg, ny förvaltare på Videum AB

Carl-Johan - förvaltare med kvalitet i fokus

Carl-Johan Örnberg, en genuint positiv smålänning, började som förvaltare på Videum i slutet av mars i år. Med sina 10 års arbetslivserfarenhet inom den kommersiella fastighetsbranschen har Carl-Johan ett brett kunnande inom förvaltning och projekt. Mest fokus har han haft på ombyggnad och energiprojekt som gynnar både miljö och fastighetsägarens plånbok.

- Att jobba med fastigheter är ett intressant och varierande arbete då den ena dagen inte är den andra lik, säger Carl-Johan och fortsätter: För mig är det mycket viktigt att jobba med långsiktig förvaltning och en nära kontakt med hyresgästen. Med en bra planering och ett gott samarbete kan man hålla en god kvalitet utan att dra på sig höga kostnader.

I anställningen på Videum är ansvaret att se till allt funkar för hyresgästerna inom hela fastighetsbeståndet och det blir mycket kontakter med vår största hyresgäst, Linnéuniversitetet. Där handlar det en hel del om olika ombyggnadsprojekt. Mottagandet från universitetet har enbart varit tillmötesgående berättar Carl-Johan.

- Jag hade hört att Videum är ett familjärt bolag, en trivsam arbetsplats med högt i tak. Och det kan jag bara bekräfta efter den tid jag har varit här, säger Carl-Johan. Det är kul med ett brett spann i tjänsten som det blir i en mindre organisation. Och jag ser enbart positivt på alla samarbeten, såväl med arbetskamraterna som samarbetspartners i de olika projekten och i den dagliga förvaltningen.

Om Videums fastighetsbestånd
Videums fastighetsyta uppgår till 33 hektar. Fastighetsbeståndet är ca 107 000 kvadratmeter fördelat på 30 byggnader. Ca 85 000 kvm hyrs av Linnéuniversitetet. Ytan i Videum Science Park uppgår till 15 000 kvm fördelat på fyra byggnader. Övriga kvm består av Teleborgs Slott med Grindstugor och Brygghus samt Slottsstallarna.

Cissi Carlsson

fastighetschef Videum 0470 72 33 18

Videum skapar Växjös främsta miljö för företagare under devisen "idéer föds där människor möts".

Videum - ett utvecklingsbolag, en science park och ett fastighetsbolag i teknisk framkant.

Videum verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park med stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster. Det andra är att Videum bygger och förvaltar fastigheter med Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Videum AB är en del av Växjö kommun.

Videum AB och Videum Science Park
Framtidsvägen 14