​Det avgörande mötet mellan utbildning och entreprenörskap

​Det avgörande mötet mellan utbildning och entreprenörskap

I morgon tisdag möts ett 40-tal personer som är intresserade av att bidra till givande möten mellan utbildning och entreprenörskap. Med tre föreläsare som brinner för dessa frågor och möjlighet till samtal mellan deltagarna vill det nya mötesforumet bidra till att skapa synergier för regionens bästa.

Medverkande:

Carina Holmgren, forskare och entreprenörhar arbetat med forskning och utvärderingsuppdrag inom småföretags- och entreprenörskapsområdet under femton års tid och det egna forskningsintresset har främst handlat om utvecklingen av entreprenörskap i skolan och den form entreprenörskapet tar i skolors undervisning.

Andreas Fridell, vice vd IST Sverige
med ansvaret att utveckla bolagets erbjudande och partnersamarbeten på den svenska marknaden. Han har mångårig erfarenhet av affärsutveckling och försäljning och är djupt engagerad i både ledarskap och lärande.

Sara Almkvist, regionchef Ung Företagsamhet
tidigare lärare som lämnade yrket för att arbeta med skolutveckling och entreprenörskap. Hon menar att nyckeln till Sveriges framtida välfärd är samverkan mellan skola och näringsliv, privat och offentligt.

Arrangörer är Videum Science Park och Linnéakademien Forskningsstiftelsen.

TID och DATUM klockan 15.30-17.00 tisdagen den 26 mars 2019
PLATS Videum Science Park, Framtidsvägen 14, Växjö

Media är välkomna att närvara.

Stefan Uppman

ansvarig projektledning/affärsutveckling Videum Science Park 0470 72 33 17