​Ett år sedan sammanbyggnation och expansion

Idag är det ett år sedan invigningen av Videum Science Park 2.0. Efter förverkligandet av miljön har alla kategorier av möten ökat i antal. Till exempel har över 1 000 personer deltagit i Videum Science Parks kunskapsaktiviteter redan i år.

Sammanbyggnationen möjliggjorde inte bara att man kan förflytta sig inomhus mellan alla de fyra science park-byggnaderna med kontorsutrymmen, utan gav framför allt en gemensam huvudentré med en lobby som kan nyttjas för möten och en varierad arbetsdag. Receptionen, mötestrappan med pitchscen och en helt ny restaurang ligger i hjärtat av science parken direkt innanför huvudentrén.

Receptionsansvariga Sara Srpcanski berättar att hon är stolt över de sex nya möteslokalerna som alla är samlade runt receptionen och därmed ger möjlighet till en effektiv service. Genom personlig rådgivning skapar man förutsättningar för allt bättre möten – stora som små.

- Vi har lyckats skapa en fysisk mötesplats för både det planerade och det oplanerade mötet, säger VD David Svensson och tillägger att Videums devis är just ”idéer föds där människor möts”.

Den nya byggnaden följer kommunens träbyggnadsstrategi och ritades av Jais arkitekter. Första spadtaget togs den 31 mars 2017 och inflyttningen startade 1 oktober 2018.