Förväntningar inför Sveriges innovationsriksdag

Den 20-21 april är det dags för Sveriges Innovationsriksdag med tema Globala Utmaningar – Lokal Innovationskraft - Den Nya Industrins Växtplats. Flera av Videums medarbetare deltar och här är deras tankar inför.

Jesper Lindahl, projektledare: Temat på Innovationsriksdagen med lokal innovationskraft och den nya industrins växtplats kan ge mig bra input för projekt Innovationslänken.

Silvia Estadella, projektledare: Jag ser särskilt fram emot att få höra Vinnova berätta hur Sverige kan bli spjutspets för innovation och samhällsomställning.

Robert Unt, affärschef: Innovationsriksdagen är en av årets jobbmässiga höjdpunkter. Det är alltid inspirerande att träffa kollegorna från science parks runt om i Sverige.

Helena Rosberg, etableringsansvarig: Som nyanställd i branschen hoppas jag under Innovationsriksdagen få än mer insikt kring kraften som ligger i dessa samarbetsmiljöer.

Stefan Uppman, ansvarig projektledning/affärsutveckling: Vår stora årliga händelse i kunskapens tecken. Alltid intressanta och givande föredrag. För första gången digitalt.

Sveriges Innovationsriksdag (SIR) är den svenska branschföreningen SISP (Swedish Incubators & Science Parks) årskonferens. SIR samlar kärnan av Sveriges nationella och regionala aktörer från innovationsmiljöer, politik, näringsliv, akademi och samhälle. De som arbetar med att främja, stärka och utveckla innovation, näringsliv och policyer med utgångspunkt i aktuella samhällsutmaningar. SIR har de senaste åren adresserat utmaningar som innovations- och konkurrenskraft, cirkulär ekonomi och digital transformation. www.sverigesinnovationsriksdag.se