​Innovationsstödjande projekt söker projektledare

Videum söker en projektledare till det samverkansprojekt som fick klart med finansieringen av projektmedel om 6,3 Mkr från Region Kronoberg och Tillväxtverket i förra veckan.

Projektet som sträcker sig från den 1 januari 2021 fram till februari 2023 kommer att genomföra aktiviteter i syfte att ge små och medelstora företag den kunskap och de verktyg de behöver för att öka kunskapen kring innovation, forskning och utveckling. Vidare ska projektet hjälpa företag att utveckla sina affärsmodeller, att hitta matchande forskning samt inspirera till att företagen investerar mer tid och resurser i forskning och utveckling.

Ansökan är nu öppen för projektledartjänsten och Videum söker en person som är drivande, strukturerad och nätverkande. Arbetsplatsen är förlagd till Videum Science Park i Växjö där projektledaren får flera arbetskollegor vid sidan av projektets samverkansrepresentanter vid Linnéuniversitetet och Campus Ljungby.