Videum söker affärschef

Affärsutveckling – Externa relationer - Ledarskap

Som affärschef blir ditt uppdrag att aktivt bidra till den fortsatt positiva utvecklingen av Videum Science Park. Genom att ta tillvara de starka värden Videum representerar bearbetar du proaktivt presumtiva hyresgäster, med inriktning mot kunskapsföretag. En annan viktig uppgift blir att utveckla relationen med våra befintliga hyresgäster, likväl företag som akademi.

I rollen som affärschef har du personalansvar för åtta engagerade medarbetare inom affärsutveckling, kundvård, reception och företagsservice, vilka du aktivt leder och utvecklar. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av externa relationer samt affärsutveckling/försäljning av kvalificerade tjänster eller motsvarande. Du är en god förhandlare, har goda ekonomiska kunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar är också viktigt, liksom egen erfarenhet från ett framgångsrikt ledarskap. Tjänsten förutsätter att du har god teoretisk kompetens.

För dig som har viljan att ta dig an denna spännande utmaning, kan vi erbjuda en tjänst där du får stora möjligheter att aktivt bidra till företagets fortsatta utveckling.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan snarast, personligt brev och CV, senast den 15 januari 2014 via www.mercuriurval.se (ref. nr SE-07612). Frågor besvaras av Per Anders Nilsson vid Mercuri Urval, direkt/mobil 0470-70 27 35.

Videum verkar för att skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning bl.a. genom att erbjuda moderna och flexibla lokaler till Linnéuniversitetet och till ca 110 företag i Videum Science Park. Videums vision är att skapa regionens främsta miljö för kunskaps- och tillväxtföretag och att bidra till universitetets fortsatta utveckling samt arbeta för ökad tillväxt i södra Småland. Vår devis är ”idéer föds där människor möts”. Videum är en del av Växjö kommun. Verksamheten har idag drygt 20 medarbetare och omsätter ca 125 MSEK.