​Forskarlunch om små företags snabba internationalisering

Professor PerServais, knuten till kunskapsplattformen GlobalMind vid Ekonomihögskolan på Linnéuniversitetet, berättar om forskning kring Born Globals. Vilka utmaningar och positiva erfarenheter har de snabbväxande företag som redan från etableringen är globala?

Media är välkomna att närvara vid föreläsningen som är öppen för företagare, universitetsanställda men också för intresserad allmänhet.

TID kl 12.00-13.30 torsdag 15 maj (deltagarna börjar med lunch)
PLATS Hus Echo, Videum Science Park, Framtidsvägen 18, Växjö

I samband med forskarlunchen delas även Videums studentstipendium ut till bästa uppsats kopplad till ett samarbete mellan universitetet och näringsliv/samhället.

Forskarluncher är ett samarbete mellan Videum Science Park och Linnéuniversitetet. Forskare, lärare och företagen i Videum Science Park samt övriga intresserade bjuds in till gemensam lunch och aktuella forskningsföredrag. Syftet är att knyta kontakter och att hitta synergieffekter mellan forskningsprojekt och ge uppslag till nya intressanta samarbeten.

"idéer föds där människor möts"

Videum äger och förvaltar fastigheter för mötesplatser som Linnéuniversitetet, innovationsmiljön på Framtidsvägen och Teleborg slott med tillhörande äldre byggnader. Allt på campusområdet i Växjö. Videum AB är en del av Växjö kommun.

Videum AB
Framtidsvägen 18