Grus och betong i Videum Science Park

Swerock AB heter en ny hyresgäst i Videum Science Park. Swerock AB är Sveriges största leverantör av grus, fabriksbetong och bergkross till bygg- och anläggningsindustrin. Företaget arbetar med anläggningstransporter och entreprenadmaskintjänster under de egna varumärkena Cliffton och Grävsam.

Swerock har ca 800 anställda spridda över landet och Henrik Engström som nu flyttat in på Videum Creative Arena kommer primärt att arbeta för verksamheten under varumärket Cliffton inom sydöstregionen; Småland och Blekinge. Huvudkontoret ligger annars i Helsingborg.

- Vi valde att placera mig på Videum Creative Arena både med anledning av närheten till Linnéuniversitetet och för den moderna och attraktiva miljön, säger Henrik Engström. Ambitionen är att stärka varumärket och att vara med och utveckla verksamheten i sydost med utgångspunkt Växjö och Videum Science Park, avslutar han.

Henrik Engström, avdelningschef Cliffton Sydöst
Swerock AB, Framtidsvägen 12A, 351 96 Växjö