Kryast i Sverige AB växer genom nätverk

Gustaf Möller är själv i sitt företag Kryast i Sverige AB. Men han är ändå inte ensam eller smal i sin kompetens. Utan egna anställda har han istället valt att jobba med samarbeten och nätverk för att skapa teamet bakom Kryast.

Företaget grundades av Gustaf Möller våren 2009 som BeneVita Friskvård. Vid årsskiftet 2012/2013 byttes namnet till Kryast i Sverige AB samtidigt som det inleddes en satsning mot e-hälsa och hälsofrämjande organisationer. Idag består Kryast av åtta kompetenta medarbetare som drivs av att få organisationer att växa genom människan. Kryast utför insatser inom exempelvis hälsofrämjande ledarskap, hälsofrämjande medarbetarskap, grupputveckling och stresshantering.

Kryast i Sverige lämnade Företagsfabriken i Kronoberg (tidigare Inkubatorn i Kronoberg) hösten 2013. Gustaf valde då att flytta en våning upp i samma hus inom Videum Science Park.

-  För mig är Växjö perfekt som bas för vår verksamhet, förklarar Gustaf. Genom att verka inom Videum Science Park får mitt företag både en känd adress och tillgång till de nätverk och aktiviteter som finns och ordnas. Miljön i och runt Videum Science Park var viktig för mig. Framförallt uppskattar jag det fantastiska bemötandet som våra kunder får av Videums medarbetare och de fräscha lokalerna som vi har möten i. Vi är noga med vår egen arbetsmiljö och hälsa, avrundar Gustaf och framhåller att människor når sin fulla potential i samhörighet med andra och det är först då resultaten verkligen kan göra skillnad!

-  Det är stimulerande att se innovativa entreprenörer som lyckas skapa tillväxtorienterade företag inom ett område som är viktigt för både arbetsgivare och arbetstagare, säger Videums VD David Svensson som har flerårig erfarenhet av samarbete med Kryast vad gäller både organisation och individ.

Kontakt Kryast
Gustaf Möller, VD