Lokal rekrytering av affärschef till Videum Science Park

Videum förstärker sin personalstyrka för den fortsatta expansionen av Videum Science Park. Peter Daniels från Växjö blir Videums affärschef från den 1 juni 2012.

Affärschefens uppdrag blir att ansvara för utvecklingen av Videum Science Park. Det handlar både om att utveckla relationerna med befintliga hyresgäster samt bearbeta presumtiva hyresgäster. Affärschefen ska även vara aktiv i affärsutvecklingen av Videum samt leda och utveckla de sju medarbetarna inom Företagsservice som bemannar reception, växel och konferens.

Peter kommenterar: - Som Växjöbo sedan barnsben och före detta student på Växjö Universitet känns det otroligt stimulerande att nu få ta aktiv del i Videums utveckling. Min övertygelse är att Videum Science Park har alla möjligheter att fungera som draglok för tillväxt, såväl lokalt som regionalt. Som helheltskoncept har vi ett unikt erbjudande med vår koppling till Linnéuniversitetet och en Företagsservice för våra hyresgäster som är utöver det vanliga.

Peter kommer närmast från en tjänst som gruppchef på det Växjöbaserade försäkringsföretaget Euro Accident där han ansvarat för 12 personer. Peter har även erfarenhet från befattningarna storkundsansvarig, affärsområdeschef, analytiker och säljare inom Euro Accident samt ekonomiansvarig på Företagsfabriken AB i Växjö. Med en examen i internationell ekonomi från Växjö universitet känner han sig hemma på campusområdet och ser fram emot utmaningarna i det nya jobbet. Peter är 37 år, född i Lund och uppvuxen i Växjö och bor här tillsammans med fru och tre barn.

- För att kunna möta de mål som Videum satt upp i sin utvecklingsplan har vi gjort en omorganisation och tillsatt denna nya tjänst, förklarar David Svensson, VD för Videum. Vi ser Peters uppgift som mycket viktig och är övertygade om att hans meriter och hans personlighet passar in som en trygg medspelare i vårt ”Videumlag”. Eftersom Peter redan har god kännedom och ett stort nätverk i regionen är vi övertygade om att han snabbt kommer att komma in i rollen som vår affärschef, avslutar David.

Peter Daniels, tillträdande affärschef Videum AB
0733-80 00 55, daniels_peter@hotmail.com
Peters e-post inom kort: peter.daniels@videum.se

David Svensson, VD Videum AB
0470-72 33 01, david.svensson@videum.se

• växjö kommun

Videum AB är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum förvaltar 113 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Det andra är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster, sammanlagt 120 och över 600 arbetstillfällen. Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter. Runt om på universitetsområdet och i Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk. Dessa verk ägs av Videum och Statens konstråd.