Rekordmånga anmälda till digital Forskarlunch

I morgon hålls årets första Forskarlunch och den andra digitala någonsin. Temat är ”Digital förändring - så kan ditt företag dra nytta av den nya tekniken” och föreläser gör John Jeansson, Ekon.dr. Universitetslektor vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet.

Utifrån hans studie kommer han att få oss att förstå kopplingen mellan företagens digitala initiativ och ökad konkurrenskraft. Om konsten att dra nytta av den digitala teknikens möjligheter. Om vikten av, och utmaningen med, att tänka digitalt för ett lyckat förändringsarbete.

- Antalet deltagare denna gång är mer än dubbelt så många jämfört med den första digitala Forskarlunchen som hölls i maj 2020, berättar Stefan Uppman som är moderator vid eventet. Vi är denna gång lika många som vi brukar vara vid en välbesökt fysisk Forskarlunch – 85 anmälda deltagare.

TID klockan 12.00-12.45
    DATUM tisdag 16 mars
    PLATS alla deltar digitalt på distans via egen dator eller mobil
    ARRANGÖR Videum Science Park och Linnéuniversitetet

Media som vill närvara på den digitala Forskarlunchen är välkomna att höra av sig till Stefan Uppman, 0470-72 33 17 under måndagen.

Forskarluncher
    Forskarlunchen är ett samarbete mellan Videum Science Park och Linnéuniversitetet. Aktuella forskningsföredrag hålls i syfte att ge uppslag till nya intressanta samarbeten mellan akademi, näringsliv och offentlig sektor.

VIDEUM AB - ett utvecklingsbolag, en science park och ett fastighetsbolag i teknisk framkant.

Videum är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster. Videum Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter.

Det andra är att Videum äger och förvaltar 100 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Runt om på campus och i Videum Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk i en vacker grön miljö.