Johanna Strandman, Jacob Harrysson och Andreas Möller

​Videum belönar de bästa studentuppsatserna

Varje år utlyser Videum studentstipendier för bästa studentuppsats med nytänkande idéer och konkreta resultat till nytta för näringsliv/samhälle.

De två studentuppsatser som 2018 bedömts vara bäst är:

”Ökad återvinning med en ny design av miljöhus”
av Jacob Harrysson och Johanna Strandman

samt

”A Dynamic method for rendering overlay on live video”
av Andreas Möller

Vem eller vilka som vinner förstapriset på 10 000 kronor respektive andrapriset på 7 000 kronor avslöjas under forskarlunchen i Videum Science Park torsdagen den 7 mars 2019. Forskarlunchen startar klockan 12.00 med föreläsning följt av stipendieutdelning och lunch för anmälda deltagare.

Media är välkommen att närvara.

VIDEUM AB - ett utvecklingsbolag, en science park och ett fastighetsbolag i teknisk framkant

Videum är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster. Videum Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter.

Det andra är att Videum äger och förvaltar 100 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Runt om på campus och i Videum Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk i en vacker grön miljö.

Stefan Uppman

ansvarig projektledning/affärsutveckling Videum Science Park 0470 72 33 17