​Videum Science Park 2.0 invigs med humor

Efter att den nya byggnaden för Videum Science Park varit i bruk i två månader är det dags för den stora invigningsfesten!

- För att få Videum Science Park 2.0 att bli verklighet har det krävts mycket av många, säger Videums VD David Svensson. Allt från jobbet med beräkningar, beslut och planeringen till genomförandet i stort och in på de små detaljerna. Jag är imponerad av allas vilja att ta vår verksamhet till nästa nivå och ser fram emot utvecklingen av de mjuka värdena i verksamheten. Det arbetet börjar nu med full kraft!

För att markera att nu är verksamheten igång på allvar hålls en stor invigningsfest i humorns tecken. Med hjälp av imitatör Göran Gabrielsson kan man räkna att det kan dyka upp både en och annan celeber gäst och kanske en och annan oinbjuden… Som avslutning blir det rundvandring i den nu samman byggda science parken med många nya mötesplatser för såväl det planerade som det oplanerade mötet.

- Våra hyresgäster har tålmodigt klarat av dagar med byggljud och byggtrafik så självklart vill vi fira tillsammans med dem och många andra personer som betytt mycket för oss genom stöd och samarbeten, säger hyresgästvärd Anna Engström som håller i trådarna för firandet där närmare tvåhundra personer kommer att delta.

Första spadtaget togs virtuellt i slutet av mars 2017 och lokalerna togs i bruk 1 oktober 2018. Nybyggnationen är ca 5 500 kvadratmeter bestående av kontorslokaler och möteslokaler, gemensamma öppna ytor, sammanbyggnation av befintliga byggnader och en ny restaurang.

Media är välkomna att närvara vid invigningen.

TID och DATUM tisdag den 11 december kl 11.30-ca 13.00
PLATS Videum Science Park, Framtidsvägen 14, Växjö

• växjö kommun

VIDEUM AB - ett utvecklingsbolag, en science park och ett fastighetsbolag i teknisk framkant

Videum är ett kommunalt utvecklingsbolag som verkar för att på olika sätt skapa en dynamisk kunskapsmiljö för företag, studenter och forskning på campusområdet i Växjö. Detta gör vi på två sätt. Det första är att Videum äger, driver och utvecklar Videum Science Park. Här finns både stora och små företag, institut och organisationer som hyresgäster. Videum Science Park erbjuder tillträde till nätverk som öppnar nya affärsmöjligheter.

Det andra är att Videum äger och förvaltar 100 000 kvm fastighetsyta och Linnéuniversitetet är den i särklass största hyresgästen. Fastigheterna präglas av modern arkitektur och flexibla lokaler, men även av något så unikt som att vi äger ett eget slott. Runt om på campus och i Videum Science Park, inom- och utomhus, finns en stor mängd permanenta konstverk i en vacker grön miljö.