Fusion och namnbyte är nu genomfört för det nya bostadsbolaget

Fusion och namnbyte är nu genomfört för det nya bostadsbolaget

Växjö kommunfullmäktige beslutade 2021-08-31 att omstrukturera den helägda bolagskoncernen Växjö kommunföretag AB för att skapa ett renodlat allmännyttigt bostadsbolag och ett renodlat fastighetsbolag för verksamhetslokaler.

Under tisdagen den 10 januari verkställdes fusionen av de allmännyttiga bostadsbolagen Vidingehem AB och Växjöbostäder AB. I samband med fusionen blir namnet på bostadsbolaget Vidingehem AB.

"Nu är vi ett bostadsbolag för hela Växjö kommun. Att vara med och bygga upp och leda ett nytt bolag i en expansiv kommun känns otroligt inspirerande, roligt och utmanande. Vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd. Tillsammans ska vi nu fortsätta att bygga och utveckla bolaget så att vi på bästa sätt kan möta framtidens utmaningar och bidra till Växjös hållbara tillväxt", kommenterar Catharina Rydberg-Lilja, vd för Vidingehem AB.