Video stärker varumärket på din webbplats

Vem har inte märkt att videoklipp poppar upp på allt fler webbplatser? Framförallt märks det på de något större webbplatserna men även de mindre ha fått upp ögonen för video. Det är helt enkelt en ny utveckling av marknadsföring på internet och ett sett att göra den mer attraktiv. Nej, det handlar inte om enbart ren reklam, utan av olika sätt att stärka sitt varumärke.

Vidroad, som arbetar med produktion av just den här formen av marknadsföring, menar att det idag krävs mer kreativitet för att kunna konkurrera. Det blir allt enklare att starta upp företag och inte minst sagt internetbaserad verksamhet. Konkurrensen hårdnar! Som företagare måste man vara upp på tårna hela tiden och alltid ha en ny idé i bakfickan. Risken är annars stor att någon annan hinner före. Fördelen att använda video är att den fångar en besökares intresse som både spar tid, istället för att läsa igenom stora mängder text, och att övertygelsen är större.

Andreas på Vidroad, menar att det varit en långsam utveckling hos mindre och mellanstora webbplatser att använda sig av video. En stor anledning tros vara att man enbart sett till kostnaden och inte till den potential som en video ger. Det är inget som säger att alla webbplatser behöver en väldigt detaljrik och avancerad video för att konkurrera med de större företagens. Det viktiga är att man använder sig av möjligheten och utifrån sin egna verksamhets ekonomi tar fram en professionellt video.

Vidroad arbetar med 2D animering, 3D animering, motion graphics och vanlig film. Vilken typ av teknik man ska använda beror på faktorer som ekonomi, deadline, fysiska begränsningar men framförallt vad man själv tror kommer stimulera besökarna på sin webbplats. Andreas menar att det går att producera rörlig media inom alla företags ekonomiska ramar. Det är bara en missuppfattning och ett sken från videoproduktionsmarknaden att saker och ting måste se ut på ett visst sett. Vidroad producerar video till webbplatser från 995kr. Priser för video behöver alltså inte vara avskräckande för mindre företag. Det är utifrån kundens önskemål och ekonomi vi kan producera en video som höjer upplevelsen på deras hemsida. Presentationsvideo / företagsvideo, instruktionsvideo och produktvideo är bara några exempel på användningsområden.

• marknadsföring
  • webbvideo
  • filmfotograf
  • produktvideo
  • instruktionsvideo
  • videoproduktion
  • presentationsvideo
  • 2d animering
  • 2d animation
  • 3d animering
  • företagsfilm

Vidroad producerar video att använda på webbplatser i syfte att stärka företags varumärke. Företaget riktar sig i dagsläget framförallt mot mindre verksamheter. Vidroad arbetar med kunder i hela landet.