Dom vita prickarna är cyklisterna, de andras deras skuggor. Taget med drönare.

FÖDELSEDAGSKALAS FÖR MAS

Tack till dagens sponsorer ELON i Boland City & Infra City

ETAPP 6: RASSAKOZOVO – LIPETSK 171 KM

FÖDELSEDAGSKALAS FÖR MAS

Det var fem väldoftande cyklister som radade upp sig framför det minst sagt udda hotellet Dom Soni Maissevoy i Rassakozovo för att låta sig fotograferas tillsammans med ägarinnan innan avfärden på den sjätte etappen.

När Team FastestXEurope anlände till hotellet kvällan innan kunde de snabbt konstatera att lokalen hade sett sina bästa dagar. Ordet renovering var knappast den första glosa som cyklisterna tänkte på när de försökte parera hålen i golven för att ta sig in i de slitna rummen. Tapeterna i hallen upplyste dessutom att byggnaden antingen var väldigt gammal eller att hotellet hade anlitat en påtänd rysk version av Ernst Kirchsteiger som inredningsarkitekt.

Det fanns alltså inga yttre detaljer på Hotel Dom Soni Maissevoy som avslöjade att Team FastestXEurope senare samma kväll skulle få resans så här långt absolut bästa service.

Ett helt hov stod nämligen uppställda i köket (hela byn?) för att förbereda en god middag till gruppen. Och när de diskret nämnde ordet tvätt så var det ägarinnan själv som förbarmade sig över Måns Möllers skitiga cykelbyxor och senare såg till att gruppens nytvättade kläder hängde prydligt utanför rummen. Ett jobb som hotellet dessutom vägrade ta betalt för.

Det största minnet från kvällen var emellertid inte den fantastiska servicen, utan den scenshow som gruppen bjöds på efter middagen. Precis bakom matsalen fanns nämligen en liten trädgård anpassad för bröllop och där hade man byggt en mindre inomhusfontän, vattenstrålar som dansade till tonerna av rysk folkmusik!

”Det här är det mest absurda jag någonsin sett” skrattade Måns Möller. ”De har inte råd att byta ut några trasiga golvplattor, men lägger istället ner en hel förmögenhet på detta” fortsatte han samtidigt som han började sjunga på ryska (?) för det dansande vattenfallet.

”Jag tror jag ska ta med mig flickvännen Susanne till Rassakozovo så vi får gifta oss här” fyllde Per-Anders Lissollas från Rättvik på med. Några timmar senare skulle Per-Anders dessutom fylla år och man kan väl lugnt påstå att han fick ett födelsedagskalas som han aldrig skulle glömma!

Tack till alla er som swishar och stöttar oss med bidrag!
Vill du stötta oss läs mer hur du gör på vår hemsida Viggofoundation

Den 18 juni går vi i mål OM vi klarar Världsrekordförsöket !

Följ oss här eller på våra sociala medier:

Följ Måns Möller Live här via GPS

Vill ni komma i kontakt med gänget för en on the road intervju hör av er till:
Helene Wigren PR & Beyond 070-7527605 eller helene.wigren@prbeyond.se