Måns Möller med Liam som är med på lägret i Sälen. Foto: Johan Thorén

Viggo Foundation Summercamp 2016 pågår just nu i Lindvallen i Sälen!

Just nu pågår Insamlingsstiftelsen Viggo foundations Summercamp 2016, i Lindvallen i Sälen. Där cirka 30 deltagare får ett minne för livet när de går på piratgymnastik med skattjakt, cross-country cykling, kanotpaddling och mycket mera. De är aktiviteter ända från 7.30 på morgonen till 19.00 på kvällen - full rulle hela dagen!

Allt under kompetent ledning av Christer Skog, Björn Gebenius, Måns Möller, ledare från Friskis & Svettis och Springtime Travels gör de allt för att ge barnen en oförglömlig sommarvistelse.

Målet är att introducera barnen och deras föräldrar för aktiviteter de kan göra tillsammans
även när lägret är slut, för att inspirera till en aktivare livsstil för barn med npf* diagnoser.

* Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) är samlingsnamnet för en mängd olika diagnoser som ADHD, ADD, Tourettes syndrom, Aspergers syndrom, autism, OCD, dyslexi, dyskalkyli med flera. I Sverige uppskattas cirka 25 000 barn vara diagnostiserade med NPF av olika slag och det är inte ovanligt att ett och samma barn har flera av dessa diagnoser.

Tusen tack till alla sponsorer och underbara människor som skänkt pengar till insamlingsstiftelsen, utan er skulle vi inte kunna anordna detta Summercamp som pågår under en vecka i Sälen!

Kika på vår hemsida www.viggofoundation.se för mer information om stiftelsen eller uppdateringar om Summercampet!

Vill du stödja oss i vårt arbete med att ge Barn i behov (ADHD, autism, asperger) möjlighet att idrotta får du gärna hjälpa oss med en donation och kan då använda något av följande alternativ:

För att komma i kontakt med Måns Möller eller Christer Skog hör av dig till:
Helene Wigren PR & Beyond mail: helene.wigren@prbeyond.se eller tel. 070-752 76 05
Sofia Gallegos Wallgren mail: sofia.gallegos.wallgren@prbeyond.se eller tel. 076-893 62 93