​Måns is back!

​Måns is back!

Måns is back!

Vilken fantastisk dag det blev! Ingen krasch, inga galna hundar, inga giftormar och inga som kastade sten på våra hjältar. Bara sol och en natur som var magiskt vacker!

Gänget har nu cyklat igenom Kalifornien, Arizona, New Mexico, Texas, Louisianna, Mississippi och Alabama. De har stannat vid varje statsgräns och tagit groupies på sig själva. Så inför dagens etapp så var de så exalterade att få ta den sista bilden av intåg i en ny stat. Den sista staten på projektet – Florida!

Nästan hela etappen från Alabama bestod av cykelkryssning på öar längst ut i havsbandet av den Mexikanska Golfen. Den innehöll till och med en färjetur på 45 minuter mellan Dauphin Island och Fort Morgan som skyddar inloppet till staden Mobile. Färjeöverfarten var för övrigt en skön vila för grabbarna där Christer passade på att hjälpa Måns när han fick slut på ström i sin cykel. Nej, han har inte elcykel men väl en elväxel på cykeln. Och eftersom det inte fanns något nytt batteri att tillgå så bytte helt enkelt Christer bort sin elväxel mot Måns som inte fungerade. Så under hela etappen körde Christer på högsta och tyngsta växeln – utan att för en enda gång känna sig sliten! Det var glatt humör och alla körde bra, till och med Måns med sina smärtor och skavanker hade inga problem med snitthastigheten 30 km/timmen. Måns is back! (Och nu planerar han säkert att rycka sista dagen, han har en förmåga att ta ut glädjen i förskott och sticka iväg före alla andra bara för att efter några kilometer helt ta slut).

Turen i dag hamnar i alla fall på topp tre av de etapper de har kört. Magiskt vackra stränder och fina vägar med lite trafik. Det gick faktiskt så fort så att de missade skylten vid stadsgränsen till Florida!

Det är dock väldigt varmt och vid ett tillfälle ertappades Måns med huvudet i isboxen vid ett fikastopp…

I morgon väntar ö-cykling igen, många nya mil i 32 graders värme står på schemat. Följebilen körs nu av flickvännerna och det var ett glatt gäng som på middagen skålade för att det sedan bara är två etapper kvar.

Hej, vad det går!

Dagens Etapp presenteras av Nöjd!

Om #C2C4AUTISM - Stiftelsen Idrott för Barn i behov

Föreningen Kung över livet kommer att ha representanter som hjälper oss att fördela pengarna från detta projekt

Tack Trek, Garmin, Hertz