Nu öppnar anmälan till Viggoloppet den 27 april i Hellasgården, Nacka

Nu öppnar anmälan till Viggoloppet den 27 april i Hellasgården, Nacka

Snart är det vår och nu öppnar anmälan till det 8:e årliga Viggoloppet. Vi är så glada att samlas igen den 27 april i Hellasgården och ha ett lopp för barn med neuropsykiatriska funktionsvariationer.

Viggoloppet hålls av Viggo IF tillsammans med Viggo Foundation. Målet är att ha kul tillsammans genom att vara aktiva och idrotta med gamla och nya kompisar. Självklart får även nära och kära springa med hela loppet om de vill. Alla som deltar får t-shirt, medalj och diplom och efter loppet grillar vi korv. Det blir en härlig dag på Hellasgården i Nacka utanför Stockholm.

Viggo Foundation startades av Måns Möller med målet att samla in medel och stötta barn och unga med autism för deras rätt till rörelse och utveckling. Arbetet inkluderar stöd till olika föreningar som arrangerar NPF-anpassade aktiviteter och att själv hålla i egna aktiviteter med Viggo IF, såsom Viggoloppet, prova-på-golf eller summercamp.

I veckan mottog Måns och hans son Viggo Möller Fair Play-priset på Idrottsgalan för Viggo Foundation. Priset hyllar en individ eller företeelse som genom sitt agerande är förebild och tydligt symboliserar den delen av idrott där deltagandet, utövandet och gemenskapen är större än själva prestationen. Utmärkelsen bekräftar vårt engagemang och strävan efter en inkluderande och rättvis idrott för alla.

Det här priset ger välbehövlig uppmärksamhet till det arbete vi gjort i över tio års tid.
Målet är att få in alla kids med en diagnos på autist-spektrat i rörelse, idrott och föreningsliv
, säger Måns Möller

Kom och spring med oss. Alla får vara med!

Viggoloppet äger rum:

DATUM: Lördag 27 april 2024
PLATS: Vi samlas bredvid utegymmet på Hellasgården, Ältavägen 101, Nacka
TID: Vi samlas från 13.15 för registrering, uppvärmning startar 13.45
LOPPSTART: 14:00
LOPPETS LÄNGD: 3,2 km

Sista anmälningsdag är 22 april.

Läs mer och anmäl dig här.

Följ Viggofoundation på Instagram

Hoppas att vi ses !
Viggofoundation

Om VIGGOFOUNDATION - Insamlingsstiftelsen Idrott för Barn i behov

En nystartad insamlingsstiftelse grundad av Måns Möller som har ett stort engagemang och erfarenhet vad som krävs för barn i behovs (ADHD, autism, asperger) möjlighet att idrotta. I nuläget finns oftast ingen plats för dessa barn i befintligt svenskt föreningsliv. Barn i behov kräver ofta lite extra resurser och målet är att uppmuntra föreningar/ föräldragrupper att starta egna sektioner för barn i behov.