Go Summer Cruisin’ med Viking Cinderella

Go Summer Cruisin’ med Viking Cinderella

I sommar kan resenärerna ombord på Viking Lines fartyg njuta av den storslagna naturen från första parkett. I år är Cinderella den bästa platsen att vara på. Då fylls nämligen fartygets terrass med DJ:s, trubadurer och sommarlediga kryssningsgäster i alla åldrar. För de yngsta resenärerna har lekparadiset Knatteland öppnat för sommaren.

Viking Cinderellas nya sommarkoncept heter Go Summer Cruisin’ och är årets hetaste upplevelse till havs. Étage Terrazz har öppet så fort fartyget lämnat kajen i Stadsgården och vädret tillåter.

– I sommar är Cinderella svenskarnas plats i solen! Med Stockholms bästa havsutsikt i bakgrunden kan man sippa på en paraplydrink, dansa eller luta sig tillbaka och bara njuta av havsbrisen. Och om fötterna börjar värka finns avslappnande behandlingar i fartygets spa innan det är dags för en god nattsömn, säger Gordan Schmidt, linjechef på Viking Cinderella.

Fler nya Comfort-Class hytter

Efter att ha lyssnat till resenärernas önskemål har Cinderella nu lagom till sommaren fått 38 nya hytter i Comfort-Class högt upp på däck 9.Efter ombyggnationen har fartyget 122 hytter med dubbelsäng fördelade på 5 sviter, 41 Premium- och 76 Comfortklasshytter. Samtliga hytter har även utrustats med tv och wifi.

Knattelandet öppnas till sommaren

Mellan 15 juni och 15 augusti är Ville Vikings lekland öppet för de yngre gästerna ombord. Där kan barnen bland annat spela spel, titta på film och pyssla. Under sommaren kryssar alla barn under elva år gratis och barn under fem år äter för 0 kronor i Viking Buffet. Banquetten intill Seaviewrestaurangen kommer att iordningställas med pyssel och knåp för alla barnfamiljer. Här serveras även barnbuffe från sista veckan i juni och under hela juli månad. Med Ville Vikings magiska armband har man tillgång till obegränsat med läsk under hela resan.

– Även om Cinderella är det perfekta nöjespalatset för våra vuxna resenärer så finns det självklart ett stort utbud av aktiviteter för alla barn. Skeppskatten Ville Viking finns på plats hela sommaren fortsätter Gordan Schmidt, linjechef på Viking Cinderella.

Ändrad tidtabell under 12/6-15/8 då Viking Cinderella avgår från Stockholm till Mariehamn klockan 17:30 med ankomst tillbaka i Stockholm klockan 15:00.

För information om sommarens erbjudanden

Viking Line är ett nordiskt företag som länkar samman länderna runt Östersjön genom att bedriva en miljömässigt hållbar, regelbunden passagerar- och frakttrafik.