Kenneth Gustavsson ny marknadsdirektör för Viking Line Skandinavien

Kenneth Gustavsson har utsetts till tillförordnad marknadsdirektör för Viking Line Skandinavien. Närmast kommer han från tjänsten som rederiets svenska försäljningsdirektör. Kenneth Gustavsson har tillträtt sin nya tjänst den 9 maj 2017.

– Viking Line befinner sig i en spännande fas med alla möjligheter att vidareutveckla Östersjökryssningar på ett sätt som är relevant, roligt och attraktivt för den svenska marknaden. Tillsammans med mina skickliga kollegor och medarbetare ser jag fram emot att fortsätta vässa Viking Lines erbjudande framåt, säger Kenneth Gustavsson, marknadsdirektör för Viking Line Skandinavien.

Kenneth Gustavsson har varit verksam inom rederinäringen på Östersjön i två decennier och haft positionen som Viking Line Skandinaviens försäljningsdirektör i drygt två år. Dessförinnan var han företagets försäljningschef och har även en bakgrund inom Försvarsmakten.

– Kenneth Gustavsson besitter en gedigen kunskap och erfarenhet av rederinäringen i allmänhet och Viking Line i synnerhet, som har varit värdefull för bolaget i över tio års tid. Vi är glada att han nu tar ansvaret för att leda den operativa verksamheten inom Viking Line Skandinavien, vilket han kommer att göra på ett utmärkt sätt, säger Peter Hellgren, vice vd för Viking Line Abp.

Kenneth Gustavsson har tillträtt sin nya roll som marknadsdirektör den 9 maj och efterträder Tapani Kauhanen som lämnade Viking Line tidigare i år.

För mer information, kontakta gärna:
Eleonora Hansi, informationschef Viking Line Skandinavien
eleonora.hansi@vikingline.com, 08-452 41 41

Viking Line Skandinavien är det marknadsledande varumärket i passagerartrafiken på Östersjön med trafik mellan Finland, Åland och Sverige samt mellan Finland och Estland. Rederiet erbjuder passagerartrafik, rekreation samt frakttransporter med fartygen Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS, Viking FSTR samt Viking Grace. Koncernen omsätter ca 504 miljoner euro. Den årliga trafikvolymen uppgår till 6,5 miljoner passagerare och ca 119 500 fraktenheter. Läs mer på www.vikingline.se.