Kryssningsnytt! Folkkära Ulf Elfving och Ragnar Dahlberg går till sjöss på måndagar

Den 9 februari är det premiär för Café Rosella, ett nytt underhållningsprogram på M/S Rosella, som gör dagskryssningar från Kapellskär till Mariehamn, Åland. Varje måndag hela våren kommer de radio- och TV-kända profilerna, Ulf Elfving och Ragnar Dahlberg, att ha med sig en specialinbjuden gäst ombord.

Ulf Elfving och Ragnar Dahlberg turas om som nya cafévärdar. Bland gäster får vi se artister såsom Lill-Babs, Sten Nilsson, Mats Paulson och Åsa Jinder. Andra medverkande som redan tackat ja är Magdalena Ribbing, Börje Ahlstedt, Tony Irving och Tommy Engstrand för att nämna några. De lättsamma Café Rosella-intervjuerna kommer att äga rum i Fun Club klockan 13.30.

– Med Uffe och Ragnar som cafévärdar kan vad som helst hända. Kanske vi får uppleva några spontanuppträdanden eller något annat skoj, de är så duktiga och trevliga personer allihopa. Jag kommer åtminstone se till att vara på plats vid halv två-tiden varje måndag, säger Bo Limnell, intendent på Rosella, med ett leende.

Café Rosella på måndagar är en del av det nya underhållningskonceptet, kryssningsveckan. Varje dag har sin egen händelse. Tisdagar är den stora speldagen med bingo och onsdagar sjungs det allsång med fartygets kryssningsvärd och dagens band. En kavalkad av tidernas mest omtyckta favoriter vad gäller dansbandslåtar, spelas upp på torsdagar. På fredagar och lördagar erbjuds afterwork med kända dansband i Fun Club och populär ”räkfrossa” i Bistro Buffet. Söndagsunderhållningen är mer stillsam där gästerna bland annat kan njuta av pianospel och Rosellas ångbåtsbiff som nu på begäran är tillbaka på à la carte menyn från och med den 1 mars.

Axplock från Café Rosellas gästlista

• 9/2 Ragnar Dahlberg och Ulf Elfving med gäst Mats Paulson
  • 16/2 Ulf Elfving med gäst Börje Ahlstedt
  • 23/2 Ragnar Dahlberg med gäst Suzanne Axell
  • 2/3 Ulf Elfving med gäst Magdalena Ribbing
  • 9/3 Ragnar Dahlberg med gäst Eddie Oliva
  • 16/3 Ulf Elfving med gäst Lill-Babs
  • 23/3 Ragnar Dahlberg med gäst Sten Nilsson
  • 30/3 Ulf Elfving med gäst Tony Irving

• 13/4 Ragnar Dahlberg med gäst Åsa Jinder

• 20/4 Ulf Elfving med gäst Tommy Engstrand
  • 27/4 Ragnar Dahlberg med gäst Anja Kontor

Viking Line är ett nordiskt företag som länkar samman länderna runt Östersjön genom att bedriva en miljömässigt hållbar, regelbunden passagerar- och frakttrafik.