Viking Cinderella vinnare i Guldklaven 2014

Viking Cinderella vinnare i Guldklaven 2014

Efter en skimrande gala står det nu klart att Viking Cinderella är vinnare av juryns specialpris i årets upplaga av Guldklaven. Priset, som delades ut under söndagens gala på Dansbandsveckan i Malung, ges till den eller de som utmärkt sig lite extra inom underhållningsbranschen under året som gått.

Det är 15:e året i rad som tidningen Får Jag Lov, Sveriges Radio och Svenska Dansbandsveckan i Malung arrangerar Guldklavengalan. Under söndagens gala delades pris ut i sammanlagt nio kategorier, däribland Årets dansband, Årets musiker och Årets låt.

Juryn delade dessutom ut ett specialpris som i år gick till Viking Lines kryssningsfartyg Viking Cinderella. Juryordföranden Diana Thylin överräckte priset till Cinderellas kryssningschef Johanna Holmqvist och kryssningsvärd Nova Sefton med motiveringen:

”I år går juryns specialpris till en av landets allra största dansarrangörer som ger mängder av dansband jobb och tusentals människor chansen att dansa. Trots många år i branschen så tas det nya grepp och görs stora satsningar, som nu senast när dansgolvens ytor utökades rejält.

Juryns specialpris 2014 går till det engagerade teamet och nöjesansvariga på Viking Lines kryssningsfartyg -Viking Cinderella.”

– Vi är mycket glada och stolta över denna prestigefyllda utmärkelse. Vi har satsat stort för att göra Viking Cinderella till ett av Sveriges största danspalats och skapa genuint trevliga upplevelser för våra gäster. Detta är verkligen ett kvitto på att vi är på väg åt rätt håll. Att erkännas som en bra arrangör under en dansgala känns extra roligt i och med att Viking Cinderella inte endast arbetar med dansband utan erbjuder varierande koncept för olika publiker. Det är en fröjd att få vara en del av detta fantastiska team och få arbeta med otroliga musiker och dansare varje dag, säger Johanna Holmqvist.

Vinnare i Guldklaven 2014:
Årets album: Änglar och en massa kärlek – Arvingarna.
Årets dansband: Sannex
Årets låt: Det måste gå att dansa till – Peter Larsson & Sören Karlsson
Årets musiker: Peo Grufvelgård – Jannez
Årets sångare: Olle Jönsson – Lasse Stefanz