Viking Line först i branschen med egen podcastserie

Viking Line först i branschen med egen podcastserie

I mitten av augusti lanserar Viking Line som första företag i resebranschen en egen podcast. Under åtta halvtimmeslånga avsnitt kan lyssnarna följa med på spabesök, vimla på dansgolvet, introduceras till restauranger och barer, samt lära sig mer om resmål som Helsingfors och Åbo. Programserien spelas just nu in ombord på fartygen Viking Cinderella, Rosella, Mariella och Viking Grace.

- Med den här podcastserien vill vi inspirera och roa och på ett lättsamt sätt ge lyssnaren en bild av vad en kryssning med oss kan innehålla. Vi hoppas förstås att många ska lyssna och att ännu fler ska bli sugna på en flykt från vardagen tillsammans med oss. Som ledande aktör på Östersjön är det även angeläget för oss att gå i bräschen för en öppen och tillgänglig kommunikation. Podcastserien är ett bra sätt att bjuda in alla som är nyfikna på Viking Line och vill bekanta sig mer med oss, säger Niklas Zhovnartsuk, marknadschef på Viking Line.

Viking Lines nya podcastserie består av åtta avsnitt som utgår från olika teman såsom Viking Cinderellas tioårsfirande, livet på dansgolvet, maten ombord samt lyxresande med spabehandlingar och champagne. I den upplevelsebaserade serien utforskar huvudpersonen Wanda Anderson tillsammans med sin sidekick Johan Lundin Viking Line, Åland och Finland. Programserien produceras under sommaren av företaget Lexter.

- Populära podcastprogram följer ofta ett givet mönster med två personer som samtalar utan några större tekniska finesser. Vår ambition är att göra ett reseprogram som med värme och glädje speglar våra högst verkliga upplevelser ombord. Rent tekniskt lägger vi också ribban högre genom att vi bearbetar materialet i en studio för att skapa ett program som är både innehållsrikt och skönt att lyssna på, säger Wanda Anderson, kreativ projektledare på Lexter.

Från mitten av augusti kommer podcastserien att finnas tillgänglig för nedladdning på bland annat iTunes och Spotify.