Intellifood utsedd till svensk distributör för Aronia Original

Aronia Original GmbH i Dresden, Tyskland, har utsett Intellifood Sweden AB till sin exklusiva distributör i Sverige, av produkter framtagna från det europeiska superbäret aronia. Så här beskriver Jörg Holzmüller, ägare och VD för Aronia Original, aroniabärets egenskaper och samarbetet med Intellifood:

- Aroniabäret med sina extraordinära aktiva substanser ger ett naturligt och enkelt svar på vår tids utmaningar. Det är det enda europeiska superbäret som förtjänar epitetet ‘Lebensmittel: ein Mittel zum Leben’ - en källa till liv. Bärets höga koncentration av antioxidativa färgämnen, som OPC, stödjer och aktiverar vår egen inneboende elementära kraft som leder till ett balanserat och hälsosamt liv. Att inta små dagliga kvantiteter visar positiva effekter redan efter en kort tid. Nyttan med bäret är så enastående att det måste göras tillgängligt för alla.

- Vi är glada att vi har funnit en partner som förstår och stödjer vår vision. Med deras hjärta och kännedom om människors hälsa kommer teamet hos Intellifood att ge ett värdefullt bidrag till att göra bäret populärt i Sverige, säger Jörg Holzmüller.

Alla produkter från Aronia Original är 100 % naturliga, 100 % rena och 100 % ekologiska. Aronia är GMO-fritt. Innehåller inga konstgjorda konserveringsmedel - aronia konserverar sig självt, inga konstgjorda färgämnen - aronia är ett färgämne i sig. Enkelt att använda och prisvärt - kostar mindre än 10 kronor vid daglig användning (baserat på aroniajuice).

På Intellifood är vi måna om att det vi säljer ska tära så lite som möjligt på jordens resurser. Att göra sitt kolsyrade vatten hemma med produkter från 5-årsjubilerande varumärket Vikingsoda som vi äger och distribuerar, är ett exempel på detta. Aronia Original är den ledande europeiska tillverkaren av produkter baserade på superbäret aronia, sortimentet passar fantastiskt bra in i vårt utbud av produkter för miljö- och hälsomedvetna konsumenter.

- Bären odlas på ekologiskt sätt i Europa och nyttan för hälsan minst lika god som populära superbär transporterade till Europa från Sydamerika. Vår ambition är att detta europeiska superbär ska bli lika populärt som det redan är i länderna i central- och östeuropa. Där finns aroniaprodukter att köpa i alla butiker som säljer ekologiska och hälsofrämjande livsmedel, säger Mats Thörnblad, VD på Intellifood Sweden AB.

För ytterligare information, kontakta:

Mats Thörnblad, VD tel: 08-551 126 50
Nicole Bertilsson, Marknad tel: 08 55 11 26 51