MAC kniven blir rikstäckande

MAC sprider sig i Sverige och distributionen blir mer och mer rikstäckande. Kedjan Electrolux Home har sedan årsskiftet haft MAC i några butiker. Samtliga Home butiker har dock haft möjlighet att ta hem knivarna till sina kunder som beställningsvara. Tillväxten hos de butiker som nu har MAC i sitt ordinarie sortiment ökar ständigt och inom tre månader kommer majoriteten av Home handlarna ha kniven hemma. En av de första Home handlarna, att ta hem MAC, var Gunnar Bronzelius med sin butik i Sickla. Utvecklingen i Sickla butiken har varit fantastisk och Gunnars erbjuder även sina kunder Knivakademiens interaktiva knivguide. Det tillsammans med ett heltäckande sortiment av knivar gör Sickla butiken till en av de butiker som säljer flest knivar av märkena; MAC, Satake, Kyocera och Satake Hi-tech i Sverige just nu.

Distributionen ökar även utanför Home kedjan, i Stockholm med butiker som John Wall m.fl. Även Systrarna Voltaire tittar på MAC och andra knivar från Vikingsun. John Wall har valt att satsa på premium knivarna från MAC, Damascus serien men även ett urval från pro. serien finns i butiken på Regeringsgatan.

• kyocera