​DJ Khaled blir sociala medier-ambassadör för ViktVäktarna

DJ Khaled är en världserkänd amerikansk DJ, musikproducent, radiopratare och skivbolagsdirektör. Han har arbetat med en otalig mängd stora artister – bland andra Rihanna och Justin Bieber – och i Sverige var hans Wild Thoughts en av P3:s mest spelade låtar under förra året.

Nu har musikmagnaten anslutit sig till Weight Watchers i en uttalad önskan om att vara en bra förebild för sin son. Genom Snapchat, Twitter, Instragram och Facebook kommer följare världen över att kunna ta del av DJ Khaleds resa mot ett friskare liv. Bara på Instagram har han nära nio miljoner följare. När DJ Kahled anslöt sig som medlem och ambassadör för Weight Watchers steg aktien med 8,00 % på amerikanska börsen.

DJ Khaled går ner i vikt med hjälp av mobilappen, en personlig coach samt ett nytt program som i Sverige heter ViktVäktarna Flex. Flexprogrammet, som är enklare att följa och mer tillåtande när det kommer till protein, frukt och grönt, lanserades i december 2017. I samband med att DJ Kahled offentliggjorde samarbetet berättade han att han redan tappat tio kilo med hjälp av det nya programmet.

DJ Kahled på Instagram:

För mer information, besök