Framgångsrika medlemmar frontar ViktVäktarnas vinterkampanj

År 2023 har precis börjat och flera ser denna tiden på året som en nystart. Många ser över sina rutiner, vill äta mer hälsosamt eller röra på sig mer. Att prioritera hälsan kan ibland vara knepigt när dagar fylls med jobb, skola och aktiviteter och en take away-middag är bara ett knapptryck bort. ViktVäktarna hjälper sina medlemmar att skapa hälsosamma rutiner för att gå ner i vikt och hålla den. Under hösten presenterades en förenkling av programmet som tillsammans med appen och tusentals goda recept gör det lättare för medlemmen att nå sina mål.

- Vårt program är flexibelt och lätt att följa eftersom man kan fortsätta äta den mat man gillar samtidigt som man går ner vikt på ett hälsosamt och hållbart sätt, säger Karin Nileskog, kostexpert på ViktVäktarna.

Företagets vinterkampanj frontas av tre framgångsrika medlemmar som tack vare sina hälsovinster förändrat sina liv till det bättre - Lisa, Jennifer och Per-Magnus som med hjälp av ViktVäktarna gått ner 12 kg, 13 kg respektive 15 kg.

Lisa, 30 år, -12 kg, från Uppsala
När Lisas systerdotter blev sjuk och sedan gick bort i leukemi tappade hon greppet om sin hälsa och kände att hon behövde göra något åt sin situation. Tidigare hade Lisa en inställning till mat som många kan känna igen sig i. Hon satte förbud som ledde till att hon överåt det hon förbjöd efter ett tag vilket i sin tur skapade skuldkänslor och gjorde att hon mådde dåligt i en ond spiral. Hon har fått en ny syn på mat och hon har skapat en livsstil som hon kommer hålla i livet ut.

Jennifer, -13 kg, 27 år, från Norrköping
Jennifer lever med diabetes 1 och har alltid varit en träningstjej. När hon träffade sin sambo 2018 smög sig kilona på och till slut kände Jennifer inte igen sig själv, varken på bild eller mentalt. Med sin nya livsstil har läkaren konstaterat att hennes diabetesvärden är bättre än någonsin och numera trivs Jennifer bra i sin kropp och känner sig mycket piggare.

Per-Magnus, 63 år, -15 kg, från Lund
Per Magnus spenderar större delen av sina dagar på jobbet och är en sann matälskare. När han fick svårt att knyta skorna och alltid var trött insåg han att han var tvungen att göra något åt situationen. Idag, 15 kg lättare, mår han bättre än någonsin, han njuter fortfarande av god mat och kan åka skateboard med barnbarnen.

För kontaktuppgifter till medlemmarna i intervjusyfte kontakta cecilia.nilsson@viktvaktarna.se