OPRAH WINFREY OCH WEIGHT WATCHERS GÅR SAMMAN I ETT BANBRYTANDE PARTNERSKAP

NEW YORK, NY (19 oktober, 2015) – Oprah Winfrey och Weight Watchers International, Inc.(NYSE: WTW) har ingått ett banbrytande partnerskap för att inspirera människor att leva ett mer hälsosamt liv. Winfrey tilltalades av Weight Watchers väl etablerade program kombinerat med nya initiativ för att bredda företagets mission att prioritera hälsa och välbefinnande. Som en del av detta långsiktiga partnerskap, gör Winfrey en väsentlig investering i företaget och blir medlem i dess styrelse, till vilken hon tar med sig sin kunskap och insikt för framtida produkter och program.

“Weight Watchers har gett mig verktygen för att ta det avgörande steget som jag, och så många med mig som kämpar med sin vikt, har längtat efter”, säger Oprah Winfrey. “Jag tror så mycket på programmet att jag har beslutat mig för att investera i företaget och bli delaktig i dess utveckling.”

“Vi utvecklar vår idé från att endast fokusera på viktminskning till att på ett betydligt bredare sätt hjälpa människor att leva ett hälsosammare och lyckligare liv”, säger Jim Chambers, CEO, Weight Watchers International, Inc. “Genom våra samtal blev det tydligt att det finns en stark överensstämmelse mellan Oprahs intention och vår mission. Vi tror att hennes enastående förmåga att knyta an till, och inspirera, människor att förstå sin fulla potential, är ett unikt komplement till vår starka gemenskap, unika coacher och bevisade metod.”

Oprah Winfreys roll inom Weight Watchers innebär:

• Medlem – Winfrey är medlem och kommer öppet dela med sig av sina upplevelser under resans gång.
  • Styrelsemedlem och rådgivare – Winfrey kommer bidra med kunskap, insikter och strategier för produktutveckling som reflekterar inte bara hennes upplevelser som medlem, men också hennes unika förmåga att inspirera och förena människor att leva sina bästa liv.
  • Ägare - Winfrey köper nyemitterade aktier som representerar 10% av företagets samtliga utestående aktier samt optioner för att köpa ytterligare 5%.

“Weight Watchers och Oprah Winfrey är en kraftfull kombination”, säger Ray Debbane, Styrelseordförande Weight Watchers International, Inc. “Oprah är ennaturkraft i sitt sätt att förena och knyta an till människor på ett mycket personligt plan. Detta partnerskap kommer bidra till vår förändring och kommer på ett betydande sätt utveckla vår förmåga att påverka många miljoner människor över hela världen.”

Om Weight Watchers International, Inc.

Weight Watchers International, Inc. är den världsledande aktören inom viktminskning, representerad globalt genom ett nätverk av helägda och franchise enheter. Weight Watchers har fler än 36,000 möten varje vecka där medlemmar får support och kunskap om hälsosamma matval, beteendeförändringar och fysisk aktivitet. Weight Watchers tillhandahåller innovativa, digitala viktminskningsverktyg på webben, mobila sajter och appar. Weight Watchers är den ledande leverantören av online medlemskap för viktminskning i världen. Dessutom erbjuder Weight Watchers ett brett urval av produkter, publikationer och program för de som är intresserade av viktminskning.

Om ViktVäktarna, Sverige:

ViktVäktarna är ett helägt dotterbolag till Weight Watchers International, Inc.

Sedan 1972 har ViktVäktarna i Sverige hjälpt mer än två miljoner svenskar att gå ner i vikt. ViktVäktarna erbjuder en effektiv metod för att uppnå en hållbar viktminskning som innebär att man får äta allt – men inte alltid. ViktVäktarna följer de svenska näringsrekommendationerna. Kostprogrammet bygger på en vetenskapligt beprövad metod med grundpelarna mat, motion, motivation och möten.

Läs mer på: viktvaktarna.se

• Hälsa, dieter, etc