WW ViktVäktarna fyller 50 år – firar med ny kokbok

1972 kom WW ViktVäktarna till Sverige och under företagets 50 år på den svenska marknaden har de hjälpt miljontals människor att gå ner i vikt och hitta hälsosamma vanor. WW ViktVäktarna vilar på vetenskap och utgår från den senaste forskningen inom nutrition och beteende för att hjälpa medlemmar att skapa livsstilsförändringar. Utvecklingen av WW ViktVäktarnas program aldrig står still och de värnar fortfarande om god och vanlig mat. Precis som de alltid gjort.

För att fira sina 50 år släpper WW ViktVäktarna kokboken 50 favoriter och bjuder i den på en matresa genom fem decennier. Recepten är uppdelade i fem kapitel, ett för varje årtionde som företaget funnits i Sverige. Tidstypiska rätter, men uppdaterade till dagens råvaror och smakpreferenser.

50 favoriter är en hyllning till de mest populära rätterna från de senaste 50 åren. Allt från 70-talets flygande Jacob, kreolska gryta och bakade potatis, till nutidens tiktok-pasta, cereal pancakes och bao buns. Däremellan återfinns 80-talets kebabpizza, tacos och falafel, 90-talets italieninspirerade rätter såsom pesto, tortellini och pastasallad och 00-talets upptäckt av köket från Mellanöstern och den amerikanska favoriten pulled pork. Utöver recepten är kokboken fylld med roliga anekdoter om tidstypisk mat och matvanor från de senaste 50 åren, samt ursprunget till många av våra mest älskade rätter.

50 favoriter kostar SEK 249 kr och finns att köpa i WW ViktVäktarnas webbshop på ViktVäktarna.se

För högupplösta bilder, 50 favoriter i PDF-form och/eller ett tryckt exemplar av 50 favoriter kontakta cecilia.nilsson@viktvaktarna.se