Mobiloperatören med bra vibrationer – Vimlas nya koncept kapslar in varumärkets charm

Med målsättningen att befästa Vimla som en schysst mobiloperatör och förstärka kategorikopplingen lanseras nu det nya konceptet ”Mobiloperatören med bra vibrationer”. Konceptet visar hur Vimla bidrar med goda vibrationer till sina kunder genom mänsklig charm och nära kundkontakt.

I april lanseras Vimlas nya koncept ”Mobiloperatören med bra vibrationer”, först ut är tre humoristiska filmer som alla visar på Vimlas goda vibbar. Syftet med kampanjen är att stärka kundkännedomen kring Vimla genom att befästa kategorikopplingen och lyfta fram varumärkets kärna. För andra året i rad har Vimla Sveriges nöjdaste mobilkunder och anledningen till detta hoppas mobiloperatören kunna förmedla på ett roligt och mänskligt sätt i nya konceptet.

– Det ska kännas bra att vara kund hos Vimla – i både hjärna och hjärta. Vi erbjuder en enkel och välfungerande produkt, vi är transparenta och har inga osofta bindningstider eller dolda avgifter. Dessutom är det roligt att vara kund hos oss, vi bjuder på det lite oväntade och är mänskliga i vår kommunikation. Det tycker vi är bra vibrationer, säger Lisa Alsterlund, Head of Marketing & Sales, Vimla.

De goda vibrationerna visas i reklamfilmerna genom en dramatisering av faktiska vibrationer på ett oväntat sätt. Som en röd tråd finns ett återkommande Vimlagrönt SIM-kort som visas på flera olika sätt i filmerna; en gitarr, ett halsband eller ett bältesspänne. Med en tydlig 90-talskänsla och look vill Vimla skapa något som sticker ut i kategorin och skapar tydlig igenkänning.

– Vi tog avstamp i Vimlas existensberättigande – en positiv och energifylld syn på omvärlden – utan en massa strul. I sann Vimla-anda har vi tagit fram en tydlig värld som går hand i hand med varumärket. Vimla skapar ”good vibes” och det vill vi visa i filmernas uttryck, säger Isaac Bonnier, Art Director, BBDO Nordics.

Filmerna är gjorda tillsammans med regissören Gustav Egerstedt och produktionsbolaget Giants & Toys. Från början av april kommer kampanjen att synas i TV, OLV, OOH, DOOH, radio och sociala medier.

Här finns filmerna

Gitarren
Halsbandet

Spännet

Arbetsgrupp:

Lisa Alsterlund: Head of Marketing & Sales
Ida-Cecilia Musilová: Brand & Content Manager
Marcus Friberg: Digital Designer

BBDO Nordics
Executive Creative Director: Markus Bjurman
Business Lead: Jonas Hedegard
Project Lead: Ylva Källstedt
Art Director: Isaac Bonnier
Copywriter: Rasmus Tsardakas Renhuldt
Head of Media Labs: Allex Olsson
PR Lead: Linnea Nordström

Vi är Vimla – operatören som gillar att göra saker lite annorlunda och med bra vibrationer. Kanske är det därför vi har vunnit utmärkelsen Sveriges nöjdaste mobilkunder två år i rad.

Vimla är en del av Telenor Sverige AB.